Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Installatie van Cis de Visser

Gestart door Cisdevésser, 17-01-2005 18:17 u

Vorige topic - Volgende topic

Huub Krekels

Alvast bedankt Cis. Ik laat nog van mij horen. Ik ben nu eerst aan het verzamelen geslagen.  :lessmile:

Gr.

Huub.

Charles

Hallo Cis,

Je schrijft dat je gebruik maakt van half duims RVS pijp.
Is dit dikwandige pijp?
Normale RVS pijp is 22mm uitwendig en ik dacht 18 of 19 mm inwendig.
En een 15 mm knelkoppeling is dan net iets te klein is om een fatsoenlijke afdichting te krijgen.
(de koperen ring valt in de pijp).
Vertel mij eens hoe je dit gefixt hebt!

Groetjes,
Charles

Cisdevésser

Hoi Charles,

Half duimse pijp heeft een buitendiameter van iets minder dan 20mm, wanddikte 2mm dus inwendig iets minder dan 16mm, perfect om met 15mm koper en knelkoppelingen verder te gaan...............

groetjes....Cis

MO

Cis,
dit onderwerp stond op het prikbord, ik heb hem bij apparatuur gezet. Heb je nog een recente foto, met bv nieuwe leidingen?

Cisdevésser

Hoi,

Wegens omstandigheden heb ik een tijdje niet meer gebrouwen.............MAAR.........ik heb nu een starter die vrolijk staat te bubbelen, gemaakt van Wyeast 2112 California lager.
Dus zaterdag is mijn eertste brouwdag van 2006.
De bedoeling is om komende zaterdag hiermee een bockje te gaan brouwen, of het een blonde of een donkere gaat worden weet ik nog niet, heb voldoende moutsoorten op voorraad en kan dus alle kanten uit.... sugesties ?.....heeft iemand een leuk receptje voor deze gistsoort ?
Dit is tevens mijn eerste poging met een lagergist, hiermee heb ik nog geen ervaring
Ik zal dan meteen een paar foto's maken van de laatste " update's " van mijn installatie en deze later hier posten.

Groetjes....Cis.

MO

Recepten discussies svp niet hier voeren. Ik wil wel mijn "advies" geven maar dan moet je een nieuw onderwerp in de sectie recepten plaatsen.

Vergelijkbare Topics (7)

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.