Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Vraag nav installatie van Jedoka

Gestart door JanEric, 20-11-2017 22:47 u

Vorige topic - Volgende topic

JanEric

Dit is een afgesplitst topic.

Citaat van: Jedoka op 20-11-2017  19:35 uZeau, na al dat Premium RVS geweld[emoji12] hier mijn lowbudget brouwinstallatie bestaande uit 2 ge├»soleerde elektrische weckpannen met kraan, RVS emmer in gebruik als moutkorf, past net iets meer dan 6 kg geschrote mout in. Spotgoedkoop aliexpress pompje die het vooralsnog verassend goed doet[emoji16]. Paar slangen en een tapkoeler in gebruik om het wort na het koken te koelen. Er zitten 3 RVS koelspiralen in die ik met elkaar verbonden heb, na het koken pomp ik het wort door de spiralen in het koudwaterbad waarin een pomp zit voor beweging in het water, het wort kwam er in het begin met een temp van onder de 5 graden uit, na verloop van tijd werd dat warmer. Uiteindelijk het wort ( 21L ) met 20 graden in het vat dus helemaal goed. Misschien volgende keer nog wat ijs halverwege in de koeler erbij.
Binnenkort nog wat betere siliconenslangen aanschaffen, een takel maken om de emmer op te tillen voor het spoelen en iets om de rondcirculerende wort beter over de mout te verdelen. En dit alles sinds vorige week in de schuur nadat ik een enorm werkblad op RVS staanders had gekregen, dus niet meer knaaien en pielen in de keuken, ik grote blij[emoji16]
Nu van de week nog een gist kast maken, alle spullen zijn in huis!

Zijn dat nu pvc slangen die uit je weckpan komen? Die zijn maar voedselveilig tot een graad of 60.

Jedoka

Citaat van: JanEric op 20-11-2017  22:47 uZijn dat nu pvc slangen die uit je weckpan komen? Die zijn maar voedselveilig tot een graad of 60.

Ja, was mijn eerste keer brouwen met deze opstelling, de siliconenslangen die ik heb pasten niet goed genoeg dus moest wat. Was een dagje trial & error, weet nu wat werkt en wat niet, goede siliconenslangen zijn onderweg.

Vergelijkbare Topics (7)

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.