Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Bottelen uit brouwpan

Gestart door Bart LJ, 11-10-2016 11:33 u

Vorige topic - Volgende topic

Bart LJ

Brouwers,

Even een praktisch vraagje. Sinds kort kan ik grotere batches brouwen. Tot 40 liter. Dan red ik het niet met mijn standaard witte bottelemmer.

Nu zou ik willen bottelen door gebruik te maken van mijn 50 liter Menno pan. Ik heb daar een 3 delige 1/2 inch kraan op zitten. Wat is nou een slimme manier om het bottelpijpje te bevestigen? Ik doe het normaal zonder slangetje...

Bedankt,

Bart

Gerlachus

Toch een slangetje gebruiken.

Wij doen dit ook vanuit de heetwater ketel en dan pompen we het bier naar het vulpistool. Voordeel is dat die ketel RVS is en dus goed schoon te maken is en het bespaart je weer een ketel die de rest van de tijd werkloos staat toe te kijken.

Bart LJ

Ok bedankt. Wat voor vulpistool gebruik je?

Gerlachus

Een beergun. Duur ding maar na alles geprobeerd te hebben toch het enige dat behoorlijk goed werkt.

beermenke

Ik heb een rvs gistvat en gebruik hem ook om te bottelen.
Ik heb een hevel met siliconenslang en aan het eind een rvspijpje dat in de fles hangt.
Als het flesje vol is dan knijp ik het slangetje dicht en als ik dan het rvspijpje eruithaal dan heb ik net de juiste vulhoogte. Maar ik bottel ca 15 liter en dat is mooi te doen.

Vergelijkbare Topics (7)

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.