Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Hevelfilter met RVS mantel

Gestart door wijmaar, 21-12-2015 11:20 u

Vorige topic - Volgende topic

wijmaar

Voor het klussen van mijn nieuwe filter heb ik het hele forum afgestruind om tot een optimaal resultaat proberen te komen. Ik wil jullie het resultaat dan ook niet onthouden, misschien kan iemand er zijn of haar voordeel mee doen.

Het is een hevelfilter geworden, met centrale aansluiting (op basis van uitleg van EBC). Over de ingezaagde stukken heb ik RVS mantel geplaatst.

Om een optimale hevelwerking te bewerkstelligen heb ik het grootste deel van het filter gesoldeerd (alles uiteraard met waterleiding materiaal) en heb ik de uiteinden afgesloten met aangepaste soldeerdoppen (dank Henielma voor de inspiratie ;) ) welke te verwijderen zijn voor schoonmaak.

Hevelwerking was zeer goed te noemen, goed regelbaar met kogelkraan en bijna al het water van de test werd opgezogen. Werking tijdens brouwen zal binnenkort worden getest, zal resultaten uiteraard hier delen.

De foto's

Totaal:

De dopjes. Gaatje geboord in soldeerdoppen, en daar een klein inbus schroefje in geplaatst.

Hoeveelheid resterend water na eerste hevel test:

Rodger

Ziet er goed uit! Wordt er niet veel lucht aangezogen op het laatst?

tdp

Mooi stukje werk opgeleverd! Ziet er super uit!

Groet,
de TDP

Neetje

Citaat van: wijmaar op 21-12-2015  11:20 uen heb ik de uiteinden afgesloten met aangepaste soldeerdoppen (dank Henielma voor de inspiratie ;) ) welke te verwijderen zijn voor schoonmaak.

De dopjes. Gaatje geboord in soldeerdoppen, en daar een klein inbus schroefje in geplaatst.

Netjes gemaakt.

De einddopje blijven goed zitten als je deze ietsje vervormd. Hoef je geen gaatjes te boren enz.

JAVAL

Mooi werk Wijmaar! En nu brouwen!
Jaap

Jacques

Citaat van: Neetje op 21-12-2015  20:55 uDe einddopje blijven goed zitten als je deze ietsje vervormd. Hoef je geen gaatjes te boren enz.

Eerlijk gezegd vind ik deze aanpak wel zo professioneel. Wel is het oppassen dat je de inbusschroefjes niet te ver uitdraait. Op een of andere manier raak ik die dingen altijd kwijt...  ;D

Roodwang

Ziet er top uit. Ik denk dat ik de  mijne ook maar ga vervangen.

Is solderen nog steeds met zilver of kan dat tegenwoordig gewoon met de gewone tin/ lood legering?  (of loop ik weer een halve eeuw achter :-) )

Oxhead

Ziet er goed uit met die inbusschroefjes, toch wel van rvs hoop ik. Net als je slangklemmen.
 :degroeten:

Herman

Citaat van: Roodwang op 23-12-2015  00:13 uIs solderen nog steeds met zilver of kan dat tegenwoordig gewoon met de gewone tin/ lood legering?  (of loop ik weer een halve eeuw achter :-) )
Bij het eerste kun je veilig drinken, bij de tweede niet. Hoezo de vraag, als je blijkbaar weet dat lood niet goed voor je is?

Vergelijkbare Topics (7)

39586

Reacties: 3
Gelezen: 2256

33133

Gestart door Pim

Reacties: 4
Gelezen: 1399

29029

Gestart door Kokkebil

Reacties: 13
Gelezen: 5144

2488

Reacties: 41
Gelezen: 28117

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.