Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Fizzics: Iemand van gehoord?

Gestart door arluijen, 20-05-2015 09:09 u

Vorige topic - Volgende topic

arluijen

Ok, in eerste instantie dacht ik: wat een onzin, maar als ik het zo aankijk zit er wellicht iets heel slims achter..

Kent iemand dit?

Bart LJ

Ziet er gladjes uit maar wat doet het nou precies?

Doet me denken aan die hype van een tijd geleden om zelf frisdrank te maken. Daarvan is 99% ook naar de kringloop gebracht inmiddels...

homoeccentricus

"This Beer Gadget Gave Me Perfect Head" - daar kan een man alleen maar van dromen...

Reinout

Citaat van: Bart LJ op 20-05-2015  09:33 uZiet er gladjes uit maar wat doet het nou precies?

Doet me denken aan die hype van een tijd geleden om zelf frisdrank te maken. Daarvan is 99% ook naar de kringloop gebracht inmiddels...

Dit apparaat zou ervoor moeten zorgen dat bier uit fles/blik zou gaan smaken naar een tapbiertje, zonder gebruik te maken van CO2.

Volgens de plaatjes zou het schuim veel fijner zijn dan een ingeschonken biertje uit fles of blik.

tdp

Citaat van: homoeccentricus op 20-05-2015  09:53 u"This Beer Gadget Gave Me Perfect Head" - daar kan een man alleen maar van dromen...

Hahaha!

arluijen

Citaat van: homoeccentricus op 20-05-2015  09:53 u"This Beer Gadget Gave Me Perfect Head" - daar kan een man alleen maar van dromen...

Ha, ja. Let ook op het momentje in het youtube filmpje waarbij twee jonge dames poseren bij deze slogan. Heel mooi.

Citaat van: Bart LJ op 20-05-2015  09:33 uZiet er gladjes uit maar wat doet het nou precies?

Wat het doet (althans, voor zover ik dat begrijp):
- Je plaatst een biertje (in geopende fles, geopend blikje of wat dan ook, zelfs een growler zou passen) in het apparaat met een slangetje in de opening.
- Het apparaat tapt het bier zonder koolzuur verlies, maar met minimaal schuim in een glas.
- Ben je klaar voor de schuimkraag, dan druk je de handel de andere kant op en verschijnt er een magische schuimkraag. Dit gebeurt door het aanwezige koolzuur met geluidsgolven (tenminste dat zeggen ze) zo te bewerken dat er een optimale belletjes laag ontstaat.

Hamvraag blijft staan, is er iemand die hier al eens eerder van gehoord heeft en... het geproefd heeft?

RienP

Tja, persoonlijk zie ik de meerwaarde hier niet van. En als ik de omschrijving lees spelen ze op het sentiment dat tapbier altijd beter is dan bier uit de fles.
Er zal vast een markt voor zijn...

bierhenkie

Gebakken lucht. Amerikaanse gekkigheid.

bert braadslee

Wat een hoax oplichterij. Heb je hem al op Tellsell gezien? Mag in het zelfde rijtje als de Juicetiger, de Perect Punch, de Flying Lure en de Instant Fisherman.

brouwmus

Je kunt beter leren om je bier goed in te schenken, denk ik.

(Sommige bieren smaken uit de fles beter dan van de tap - naar mijn mening dan).

wilbertd

Dus als ik het goed begrijp schenkt dit apparaat je bier uit een flesje of blik in een glas en krijg je een mooi schuimkraagje.
Wow, en dat voor slechts 150 dollar, ik ren direct naar de winkel.

Etn82

Wanneer het apparaat geen koolzuur toevoegt aan het bier, betekent dat voor het vormen van deze schuimkraag koolzuur aan het bier zal onttrekken.

Lijkt erop dat het gebruik maakt van een zogenaamde 'diffuser' die ook ook speciale Stout tapkranen zitten. Daar krijg je inderdaad heel mooi fijn schuim mee.

Maar het nadeel is wel dat het al het koolzuur dat opgelost zit in je bier vrijkomt en je dus 'plat' bier overhoud. Als dat in dit geval ook zo is, lijkt me dat niet echt een verbetering.

Oscar

bob den Brouwer

Lijkt me een nutteloos ding

tdp

Lijkt mij ook een kansloos ding, helemaal voor dat geld. Daar koop ik liever goed bier van, met of zonder fijne schuimkraag ;)

Lenx

Dit is dan weer de keerzijde van crowdfunding. Iedereen kan risicoloos de stomste zaken beginnen ontwikkelen, er zijn er altijd wel die voor nutteloze gadgets warm lopen.
Mij zegt het in ieder geval niet veel. Streekbier smaakt zoveel beter uit de fles dan van de tap! Ik nodig iedereen uit om eens de test te doen. Hetzelfde bier van de fles en van de tap naast elkaar proeven. Je valt achterover van het verschil. Tap = flets, plat, weinig aroma. Fles = vol, rond, veel aroma.

Vergelijkbare Topics (7)

16609

Reacties: 16
Gelezen: 4704

44491

Reacties: 3
Gelezen: 523

19391

Reacties: 10
Gelezen: 4365

5592

Reacties: 4
Gelezen: 2013

05-01-2007 19:06 u
door oranjeboombiertje

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.