Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Bottelen met nieuwe Brandfles

Gestart door Hay, 27-07-2014 23:14 u

Vorige topic - Volgende topic

Hay

Ik wil komende week mijn dunkles hefeweizen gaan bottelen.
En ik dacht die ga ik in de nieuwe Brandfles bottelen, niet dus.
Ik bottel altijd met emily zo'n kroonkurkapparaat met hefbomen naar volle tevredenheid.
En nu wil ik hier geen discussie starten over emily want daar zijn al zat topics over.
Als je de hefbomen van emily naar onder drukt dan grijpen 2 halve maan ringen onder een opstaand randje in de flessenhals aan.
Alleen de nieuwe Brandflessen hebben die ring niet in de flessenhals.
Dus gaat niet.
Wil je dus bottelen in een nieuwe Brandfles moet je een ander apparaat hebben.

Oscar

Hahaha ook geprobeerd, maar dat gaat niet... Met een "normaal" degelijk bottelapparaat wel. ^-^

Herman

Ah, het is dus tijd om de starterspakketten te voorzien van een deugdelijker exemplaar. Kijken of de heren leveranciers ook hier mee lezen?

Oscar

Citaat van: Herman op 28-07-2014  22:37 uAh, het is dus tijd om de starterspakketten te voorzien van een deugdelijker exemplaar.

Of om te adviseren NIET in Brand-flessen te bottelen.... ;)

William

Citaat van: Hay op 27-07-2014  23:14 uWil je dus bottelen in een nieuwe brandfles moet je een ander apparaat hebben.

Brand, de vriend van de hobbybrouwer. Proberen ze ons zo buiten spel te zetten? ;D

seed7

Citaat van: William op 28-07-2014  22:43 uBrand, de vriend van de hobbybrouwer. Proberen ze ons zo buiten spel te zetten? ;D

Neeeh, is om "het kaf van't koren te scheiden" bij de volgende editie van de wedstrijd. Verplicht in de Brand fles bottelen wordt een van de regels ;)

Ingo

Herman

Ja, dat had ik ook bedacht. Maar goed, als ze verzuimen de resultaten op te sturen, doe ik sowieso niet mee en missen ze omzet van het daarvoor verplicht af te nemen kratje :D

Sander van Dijk

Citaat van: Hay op 27-07-2014  23:14 uIk wil komende week mijn dunkles hefeweizen gaan bottelen.
En ik dacht die ga ik in de nieuwe Brandfles bottelen, niet dus.
Ik bottel altijd met emily zo'n kroonkurkapparaat met hefbomen naar volle tevredenheid.
En nu wil ik hier geen discussie starten over emily want daar zijn al zat topics over.
Als je de hefbomen van emily naar onder drukt dan grijpen 2 halve maan ringen onder een opstaand randje in de flessenhals aan.
Alleen de nieuwe Brandflessen hebben die ring niet in de flessenhals.
Dus gaat niet.
Wil je dus bottelen in een nieuwe Brandfles moet je een ander apparaat hebben.

Bedankt voor de tip! Dit gaat inderdaad niet. Dit scheelt een hele zure ervaring, als op het laatste moment er achter komt, dat je je flesjes niet dicht krijgt  :)

Herman

Ik vind de nieuwe flesjes mooi. Jammer genoeg heeft Brand hiermee afscheid genomen van de 'halve' kratjes. Ik vind die kleine kratten juist ideaal en het leek me wel handig als deze er ook voor de langere nieuwe fles zouden komen, niet dus.

bartbrand

Is een oud topic maar met het handapparaat lukte het mij uiteindelijk wel om een Brand fles dicht de krijgen.
De hals is iets dikker dit je moet de tang iets optillen als je hem dichtknijpt.
Maar handig is anders. Toch maar een tafelmodel aanschaffen.

Vergelijkbare Topics (7)

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.