Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Rims met HEX systeem

Gestart door technics, 11-06-2014 16:30 u

Vorige topic - Volgende topic

technics

Hey,

Ik ben al een tijdje opzoek naar mijn volgende brouwstap en zou graag iets compacts gebruiken wat toch te automatiseren is (de nerd in mij wil ook wat te knutselen hebben tussen het brouwen door).

In mijn zoektocht op youtube kwam ik langs het systeem van another1  en die gebruikt een heat exchanger (HEX: http://www.homebrewersassociation.org/pimp-my-system/hex/) in zijn herms en wil hiermee uiteindelijk ook zn HLT overbodig maken.

Nu vroeg ik mij af of iemand iets dergelijks al eens had geprobeerd in een RIMS systeem. Water in de pijp laten lopen, verwarmen met elektrisch element, dan wort door de koperen spiraal laten lopen en terug in de ketel. Voor het afkoelen zou je dan koud water kunnen laten lopen door de pijp om op dezelfde manier het wort snel af te koelen.

Zou dit kunnen werken en heeft iemand wellicht iets dergelijks al geprobeerd?

technics

@ThomasM die tower of power lijkt nog meer te doen, dit zou alleen het wort verwarmen en afkoelen. Er zou nog een pid in gebouwd moeten worden (en zo te zien nog meer gadgets) om vergelijkbaar te zijn.

Vergelijkbare Topics (7)

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.