Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Van 10 mm naar kraan?

Gestart door Jelmer P, 03-06-2014 07:36 u

Vorige topic - Volgende topic

Jelmer P

Ik heb een dubbele spiraal gekocht van 10 mm. Daarop wou ik graag een slang schuiven en vastzetten met een slangenklem. Aan de kant van de spiraal geen probleem. Maar omdat de slang 12 mm buitenkant en 10 mm binnenkant heeft, past deze niet op een standaard koppelstuk voor een tuinslang.

Zijn er andere koppelstukken van dit formaat en weer kan ik dit vinden?

wilbertd

Misschien is het makkelijker om aan de kant van de spiraal naar het juiste formaat te gaan (?) daarvoor zijn bij de gamma natuurlijk een heleboel verloopstukken te vinden.

Dirtbag

De slang onder de hete kraan houden of in kokend water en dan past het vaak net wel :)

db

Jacques

Citaat van: Jelmer P op 03-06-2014  07:36 uIk heb een dubbele spiraal gekocht van 10 mm. Daarop wou ik graag een slang schuiven en vastzetten met een slangenklem. Aan de kant van de spiraal geen probleem. Maar omdat de slang 12 mm buitenkant en 10 mm binnenkant heeft, past deze niet op een standaard koppelstuk voor een tuinslang.

Zijn er andere koppelstukken van dit formaat en weer kan ik dit vinden?

Voor verloopstukjes en meer van dit soort zaken ga ik steeds naar Hornbach. Daar vind ik bijna altijd wat ik nodig heb. Maar ik sta wel vaak een hele tijd te puzzelen voor het uitgebreide rek.

Jelmer P

Dank je wel voor jullie hulp.

Ik heb een hele simpele oplossing.
Vanaf de kraan een tuinslang (50 cm), plastic koppelingsstuk van de aquariumzaak naar 12 mm plastic leiding, die zit vast op de spiraal met een slangenklem. Uiteinde spiraal 12 mm plastic slang met klem en die loopt uit in de wasbak. Kosten: 3 euro haha.

Vergelijkbare Topics (7)

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.