Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Gisttank maken van een 50 liter fust?

Gestart door Lalleman, 03-01-2014 11:58 u

Vorige topic - Volgende topic

Lalleman

Goedemiddag brouwers,

Ik heb een klein vraagje ik ga beginnen met een Herms te bouwen van 50 liter fusten nu kan ik er nog 1 bijkopen en vroeg me af of het praktisch is om er een gist tank van te maken.
Iemand enige ervaring met een gisttank uit een 50 liter fust of een goede raad?

Ik hoor het graag,

Groeten Maarten

Lalleman

Niemand hier ervaring mee of voors dan wel tegens om het te doen of te laten?

EvdBroek

Ik zou eens zoeken hier op het forum, want dit is denk ik al veel vaker gedaan

Oscar

Citaat van: Lalleman op 04-01-2014  12:58 uNiemand hier ervaring mee of voors dan wel tegens om het te doen of te laten?

Tapstang eruit en zorgen dat er een waterslot op past... en klaar is je gisttank  :) Als je het fust goed kunt reinigen kun je 'm prima voor een vergistingsvat gebruiken... :brouwen:

Lalleman

Citaat van: EvdBroek op 04-01-2014  13:00 uIk zou eens zoeken hier op het forum, want dit is denk ik al veel vaker gedaan

Had ik al gedaan kon niets vinden over dit onderwerp helaas.

Citaat van: Oscar op 04-01-2014  13:07 uTapstang eruit en zorgen dat er een waterslot op past...en klaar is je gisttank  :) Als je het fust goed kunt reinigen kun je 'm prima voor een vergistingsvat gebruiken... :brouwen:

Dank je zo simpel dus en het spoelen met kokend water en chemipro caustic?
Zat er aan te denken om er een tapkraantje in te maken.

Oscar

Citaat van: Lalleman op 04-01-2014  13:18 uZat er aan te denken om er een tapkraantje in te maken.

Wat jij wilt... je kunt ook hevelen. :)

RobinB

In een gisttank zou ik juist geen kraantje willen. :)
Kraantjes zijn vies! ;)

Of bedoel je gewoon voor de vergisting?

Lalleman

Citaat van: RobinB op 04-01-2014  14:27 uIn een gisttank zou ik juist geen kraantje willen. :)
Kraantjes zijn vies! ;)

Of bedoel je gewoon voor de vergisting?

Ik zat zelf aan het aftappen te denken alleen denken alleen denk ik niet dat ik een kraan kan installeren zonder dat het vat open moet.
Niet zo'n heel goed idee dus denk ik;)

luftie

Citaat van: Lalleman op 04-01-2014  14:38 uIk zat zelf aan het aftappen te denken alleen denken alleen denk ik niet dat ik een kraan kan installeren zonder dat het vat open moet.
Niet zo'n heel goed idee dus denk ik;)
Denk ik ook

kleine Minstreel

Dit is een ideale gist tank en ik weet dat de verkoper er nog een heeft. Ik vergist al jaren op deze manier 4 tot 6 batches zonder dat ik de tank open maak. Je pompt het jonge bier eruit en pompt het wort erin.
Je mag altijd contact opnemen voor details.

.

Nozem

Citaat van: kleine Minstreel op 04-01-2014  22:47 uDit is een ideale gist tank en ik weet dat de verkoper er nog een heeft.

@Lalleman: Kom je toch weer op dit vat uit  ;D Je hebt het nummer van de verkoper dus je weet wat je te doen staat...

Lalleman

Citaat van: kleine Minstreel op 04-01-2014  22:47 uDit is een ideale gist tank en ik weet dat de verkoper er nog een heeft. Ik vergist al jaren op deze manier 4 tot 6 batches zonder dat ik de tank open maak. Je pompt het jonge bier eruit en pompt het wort erin.
Je mag altijd contact opnemen voor details.

Mijn dank ik zal je even een pm sturen.

@Nozem dat blijkt maar weer en ik heb inderdaad het nr ;)
(dat jij tijd hebt om op het forum te kijken gezien hoe snel je herms vordert)

Gr Maarten

Vergelijkbare Topics (7)

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.