Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Van CO2 en bieraansluiting naar ball-lock?

Gestart door koffie, 23-06-2013 18:21 u

Vorige topic - Volgende topic

koffie

Ik loop al met een tijdje met het idee om mijn 5-liter tapstang te voorzien van ball-lock aansluitingen.
Dit brengt 2 voordelen met zich mee: ik kan een 5 liter vaatje halverwege afkoppelen met behoud va CO2 en versheid, en mijn 5 vaatjes zijn volledig gelijk aan de soda-kegs.

Mijn tapstang is voorzien van standaardaansluitingen: 5/8" voor de bierleiding en 3/4" voor de CO2. Bij Candirect kun je de ball-lock koppelingen los kopen (artikelnummer 72497219g voor CO2 en 72497209 voor bier).
Wie weet welke onderdelen ik nodig heb om van 5/8 en 3/4 naar ball-lock koppelingen te gaan?

Herman

Je bedoelt zo'n overgang als Om veiligheidsredenen afbeelding verwijderd.
artnr 74000001

En zoiets als artnr 71000714
Om veiligheidsredenen afbeelding verwijderd.

Albertus

Ik zou de vraag voorleggen aan Candirect, zij maken allerlei koppelingen zelf. Een koppelstuk van 5/8" (of 3/4") naar 7/16"UNF ben ik nog niet tegengekomen.

Bert

koffie

Citaat van: Herman op 23-06-2013  18:27 uJe bedoelt zo'n overgang als Om veiligheidsredenen afbeelding verwijderd.
artnr 74000001

En zoiets als [size=78%]
artnr [/size]71000714

Nee andersom... ik wil dus de ball-lock die op je keg ziet, aansluiten op een bier- en CO2 aansluiting. Zodat zowel mijn soda-keg als tapje voor de 5-liter vaatjes dezelfde koppeling hebben.

Herman

Ah, ok. Ik dacht dat dit weer een afwijkend formaat was. Ik zal zo es even in mijn voorraad kijken. Punt is dat de ball-lock koppelingen er ook weer in verschillende diameters zijn. Al vermoed ik dat Candirect ze hooguit in 2 diameters zal hebben.

Koolzuur en drank hebben ook weer aparte diameter, zodat je ze niet per ongeluk omwisselt...

Albertus

Citaat van: koffie op 23-06-2013  18:31 uNee andersom .. ik wil dus de ball-lock die op je keg ziet, aansluiten op een bier- en CO2 aansluiting. Zodat zowel mijn soda-keg als tapje voor de 5-liter vaatjes dezelfde koppeling hebben.

Dus 3/4"  (5/8") inwendig draad naar "mannetje" ball-lock?

Bert

koffie

Citaat van: Albertus op 23-06-2013  18:34 uDus 3/4"  (5/8") inwendig draad naar "mannetje" ball-lock?

Bert
Juist!

Vergelijkbare Topics (7)

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.