Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Maischen met inductie

Gestart door Hoppenbrouwers, 02-02-2013 16:40 u

Vorige topic - Volgende topic

Neetje

Citaat van: Edwarff op 22-12-2015  06:52 uIk heb uiteindelijk zo'n Hendi van 3,5 kW gekocht op marktplaats.

Mochten er brouwers geïnteresseerd zijn, de verkoper op Marktplaats had er nog 3 staan.

Bij wie heb je hem gekocht. Overweeg ook een zwaarder plaatje te kopen.

Edwarff

De advertentie staat niet meer op Marktplaats. Als je wil kan ik nog wel navragen of hij die andere 3 nog heeft (althans 1).

Neetje

Citaat van: Edwarff op 22-12-2015  22:20 uDe advertentie staat niet meer op Marktplaats. Als je wil kan ik nog wel navragen of hij die andere 3 nog heeft (althans 1).

Prima. Laat maar horen. Is geen haast bij.
(Afgelopen zaterdag 30 liter wort gekookt. Rollende kook bij zo'n dikke 1600 Watt.)

Edwarff

Hij mailt zojuist dat hij er nog steeds 3 heeft staan.

Als je mij een Pm stuurt met je mailadres dan stuur ik het door

Marksbrew

Was gisteren bij de Ikea en zag deze:
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/00331627/
2000 W inductieplaat, voor 42 euro.
Ik brouw met BIAB in een weckpan op het gasstel in de keuken.
Zou je met deze combi op dat plaatje lekker buiten kunnen brouwen. Stuk simpeler dan een brander en gasflessen. Met een volume tot ongeveer 15 liter?
Iemand hier ervaring mee? Vraag me vooral af of dat plaatje niet door zijn hoeven gaat onder het gewicht en of het voldoende vermogen is, ook om te koken...

Ronnie

Dat Ikea ding is ideaal voor de keuken, helaas om te brouwen is het wat onhandig, het heeft namelijk 4 zones.

Niks beter dan de Hendi: daar kan je een groot maisch of kookvat op plaatsen.
Tevens makkelijk automatisch te sturen, op de Duitse brouwwebsites vindt je alles om in te grijpen in zo een Hendi om 'm te sturen middels een controller.

Kijk maar op :
http://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php/topic,29655.msg453301.html#msg453301

BLUB

Citaat van: Ronnie op 04-12-2016  17:15 uDat Ikea ding is ideaal voor de keuken, helaas om te brouwen is het wat onhandig, het heeft namelijk 4 zones.

Niks beter dan de Hendi: daar kan je een groot maisch of kookvat op plaatsen.
Tevens makkelijk automatisch te sturen, op de Duitse brouwwebsites vindt je alles om in te grijpen in zo een Hendi om 'm te sturen middels een controller.

Kijk maar op :
http://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php/topic,29655.msg453301.html#msg453301

Heeft gewoon 1 zone, kan je prima regelen ook buiten. :biersmile:

En zet er maar gewoon 50 liter op, geen probleem.

zilver_brouwer

Citaat van: Marksbrew op 04-12-2016  11:32 uWas gisteren bij de Ikea en zag deze:
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/00331627/
2000 W inductieplaat, voor 42 euro.
Ik brouw met BIAB in een weckpan op het gasstel in de keuken.
Zou je met deze combi op dat plaatje lekker buiten kunnen brouwen. Stuk simpeler dan een brander en gasflessen. Met een volume tot ongeveer 15 liter?
Iemand hier ervaring mee? Vraag me vooral af of dat plaatje niet door zijn hoeven gaat onder het gewicht en of het voldoende vermogen is, ook om te koken...

Werkt zo'n IKEA inductie-plaat ook met een geemailleerde weckpan als deze?
Herinner me iets over dat inductie speciale pannen vereist? :weetniet:

Marksbrew

Citaat van: zilver_brouwer op 04-12-2016  19:11 uWerkt zo'n IKEA inductie-plaat ook met een geemailleerde weckpan als deze?
Herinner me iets over dat inductie speciale pannen vereist? :weetniet:

Dat is precies wat ik ook wilde weten. Ding is van ijzer dus zou moeten kunnen. Moet er nog even een magneetje tegenaan houden.
BLUB zet er gewoon 50 liter op, dus daar hoef ik me geen zorgen over te maken [emoji2]

zilver_brouwer

Citaat van: Marksbrew op 04-12-2016  19:15 uDat is precies wat ik ook wilde weten. Ding is van ijzer dus zou moeten kunnen. Moet er nog even een magneetje tegenaan houden.
BLUB zet er gewoon 50 liter op, dus daar hoef ik me geen zorgen over te maken [emoji2]

Precies, ik zou het koken / overig plakkerig wort-werk graag willen verplaatsen naar de schuur ipv de keuken.
En dit zou een hoop gedoe met gasflessen en branders schelen. :brouwen: ;D

Volume zit wel goed, ik kan maximaal een liter of 25 doen.

Mot

Citaat van: Marksbrew op 04-12-2016  19:15 uDat is precies wat ik ook wilde weten. Ding is van ijzer dus zou moeten kunnen. Moet er nog even een magneetje tegenaan houden.

Ik heb jaren met een identieke  pan gebrouwen op onze inductieplaat (tot ik uit de keuken werd verbannen).

zilver_brouwer

Citaat van: Mot op 04-12-2016  19:20 uIk heb jaren met een identieke  pan gebrouwen op onze inductieplaat (tot ik uit de keuken werd verbannen.

Bedankt, dan ga ik die volgende keer dat ik bij de IKEA ben maar is meepakken.

Marksbrew

Citaat van: Mot op 04-12-2016  19:20 uIk heb jaren met een identieke  pan gebrouwen op onze inductieplaat (tot ik uit de keuken werd verbannen).

En was je kookplaat dan ook zo rond de 2000 W? Of meer?

Mot

Ronnie

Citaat van: BLUB op 04-12-2016  18:07 uHeeft gewoon 1 zone, kan je prima regelen ook buiten. :biersmile: En zet er maar gewoon 50 liter op, geen probleem.

Ach zo! wist ik echt niet! da's niew voor me! heel goeie tip!

Vergelijkbare Topics (7)

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.