Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Temperatuur meting/uitlezen met PT-100

Gestart door Oscar, 06-06-2012 00:07 u

Vorige topic - Volgende topic

Oscar

Beste forummers,

Ik heb de volgende pt-100 :

Hiervoor had ik een soort paneelmeter (Gekregen van Niels), maar deze is helaas op misterieuze wijze overleden (Doorgebrand o.i.d, zo rook het..).

Ik ben dus nu op zoek naar een aparaatje waar ik mijn PT-100 op kan aansluiten zodat ik deze weer als Digitale thermometer kan gebruiken.

Wat kan ik dan het beste aanschaffen en vooral : waar koop je dat ?  :weetniet: Ik heb al wel wat gezocht op internet maar kan nog niet iets vinden waarvan ik met zekerheid weet dat het goed en prettig werkt.

Graag advies... :)

Joost81

Henielma

Met een Tcontrol-IO print kan je natuurlijk ook heel goed nauwkeurig meten.  :weetbeter:

Maar ik heb ook nog zo'n CDsystems paneelmeter van Niels. Die mag je van mij hebben wat mij betreft. Wanneer zien we elkaar weer of is opsturen handiger?

hansm

Citaat van: Oscar op 06-06-2012  00:07 uIk ben dus nu op zoek naar een aparaatje waar ik mijn PT-100 op kan aansluiten zodat ik deze weer als Digitale thermometer kan gebruiken.

Waar ben je naar op zoek? Een PID-regelaar, een on-off-temperatuurregelaar of gewoon een display?

Oscar

Citaat van: hansm op 06-06-2012  08:47 uWaar ben je naar op zoek? Een PID-regelaar, een on-off-temperatuurregelaar of gewoon een display?

Eigenlijk gewoon een display die de temperatuur uitleest op 0,1°C

Oscar

Intussen krijg ik van Henielma de paneelmeters opgestuurd, maar heb ik van een bedrijf op internet wat ik heb gevonden ook een product gevonden en aanbevolen gekregen :

Van het Bedrijf TC Direct ook een advies gekregen:

http://www.tcdirect.nl/deptprod.asp?deptid=127/2

:)

John

Wellicht de welbekende Chinese STC-1000 van ebay (zie alleen dat aan de pt-100, 3 draadjes zitten maar aan STC-1000 zitten maar 2 aansluitingen weet niet of dat is te omzeilen)...

hans100w

Dat is waarschijnlijk een massa draadje, die verbonden is met het omhulsel.

hansm

Citaat van: Oscar op 06-06-2012  22:36 uVan het Bedrijf TC Direct ook een advies gekregen:

http://www.tcdirect.nl/deptprod.asp?deptid=127/2

Zo een heb ik er ook (de 24V-versie), ook gekocht bij TC Direct. Werkt prima, geen problemen mee gehad (ik gebruik hem nu 2 jaar).
Het lijkt me dat zoiets via eBay goedkoper moet kunnen, maar een beetje service en meedenken door een leverancier is ook wat waard. Ik ben indertijd prima geholpen door TC Direct :)

LaChouffe

Hallo,

Ik heb nog een leuke kleine OMRON E5GN PID regelaar liggen, waarop je direct een PT 100 kunt aansluiten
Heeft een display, een regeluitgang en ook nog een min/max instelling en alarm uitgang.

Zie bv. : http://www.vdiamant.de/Download/DS-Omron-E5GN.pdf

Kun je overnemen voor 30 Euro.

Vriendelijke Groet,

La Chouffe

Vergelijkbare Topics (7)

28627

Reacties: 9
Gelezen: 4024

17966

Reacties: 18
Gelezen: 7513

2088

Reacties: 3
Gelezen: 3320

37781

Reacties: 9
Gelezen: 2074

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.