Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Drie soorten 9 L kegjes bij Candirect

Gestart door Kleine_Schriek, 26-01-2012 08:52 u

Vorige topic - Volgende topic

Kleine_Schriek

Ik was vorige week bij Candirect om o.a. wat 9 liter kegjes te halen. Nu blijkt dat er drie kwaliteitssoorten in de tweede hands kegjes zijn: bijna nieuw, gewoon, iets gedeukt. De iets gedeukte versie is 10 euro goedkoper dan de gewone. Nu wilde ik natuurlijk wel de iets gedeukte zien en wat blijkt, een klein rond egaal deukje in de bodem (net als het deukje voor het tappijpje) of een krasje aan de buitenkant. Al met al zeer goede containers die ik dus gekocht heb voor een tientje minder per stuk. Ze staan officieel niet op de prijslijst, maar ze bestaan dus wel ;-)

Toine

Ik ben me aan het orienteren om af te vullen / tappen met een soda keg installatie. Ik vroeg me af waarom de 9 liter vaten 2x zo duur zijn dan de 18 of 19 liters. Weet iemand dit?  :weetniet:

Herman

Kwestie van vraag en aanbod, het aanbod is veel lager. De grote vaten werden veelal voor frisdrank gebruikt (postmix).

Toine

Citaat van: Herman op 27-01-2012  06:30 uKwestie van vraag en aanbod, het aanbod is veel lager. De grote vaten werden veelal voor frisdrank gebruikt (postmix).

Worden ze niet meer gemaakt dan? Blijkbaar is er een markt voor de 9 liter versie...

Herman

Ze worden nog steeds gemaakt, maar dat doet niets af aan het feit dat er veel meer aanbod is van 19 l dan van 9 l vaatjes.

Vergelijkbare Topics (7)

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.