Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

CO2 fles leeggelopen...grrrr

Gestart door Raymond293, 11-12-2011 19:08 u

Vorige topic - Volgende topic

Raymond293

Ik had mijn mooie nieuwe Cornie installatie gevuld met een mooi blondje en vervolgens 3 weken in de koelkast van een vriend gestald. Vandaag wilde we even proeven hoe het ermee was, en wat blijkt....CO2 fles leeg  :stom:

Ergens in het systeem heeft het gelekt, maar nog geen idee waar. Zit nu wel met 19 liter blond bier waar geen leven in zit. Hopelijk zit er nog genoeg CO2 in de keg zodat het niet bederft!
Van de week maar even de fles omwisselen en alle schroeven aandraaien....  ::)

Zucht.... :echtboos:

Herman

De kans is groot dat er een koppeling lekt. Uit ervaring weet ik dat je het daar moet zoeken. Reden voor mij om altijd koolzuur los te koppelen. Ik heb het ook eens gehad. Iets simpels als een oud rubbertje kan de oorzaak zijn.

Slim3

Jawel, meestal het rubber ringetje aan de CO2 koppeling ofwel het overdrukventiel wat niet goed afsluit. Als je aankoppelt goed luisteren bij de aansluitingen. Meestal hoor je het wel als er ergens een lek is. Dat is toch mijn ondervinding.

jelle

Zelf heb ik een een heeeeel klein gaatje in ede slang gehad, en fles leeg >:(
Nu doe ik altijd na het op druk zetten van de keggen de kraan dicht.

Het gaat mij dan nog niet eens om de kosten van het vullen van de CO2 fles maar het is wel erg lastig :D

Kleine_Schriek

Ook ik ben wijzer geworden en check met een zeepsopje alle aansluitingen. Daarnaast draai ik de kraan dicht en kijk of de meters op dezelfde stand blijven staan. Als dat niet zo is, heb je een lekje. Ik heb nu een iniminilekje op mijn hogedruk manometer, en die kun je helaas  niet aandraaien (zit met hittelijm vast). Binnen 5 dagen gaat ie van 60 bar naar 0 bar. Dus dat is echt een super klein lekje, maar toch.

De fles gaat inderdaad altijd dicht na het tappen.

Maar balen he, zo'n lege fles. Blij dat niemand onwel is geworden, want het is toch best veel CO2 wat in je kamer stroomt.

Vergelijkbare Topics (7)

16592

Reacties: 76
Gelezen: 41797

28-12-2015 14:56 u
door ThomasM
36663

Reacties: 1
Gelezen: 1115

34102

Reacties: 2
Gelezen: 1933

7990

Reacties: 29
Gelezen: 10314

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.