Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Speidel Rubber rand van moutpijp schoonmaken

Gestart door Twonky, 11-09-2011 15:00 u

Vorige topic - Volgende topic

Twonky

Hallo Allen,

Wie heeft voor mij de gouden tip hoe je het rubber van de Speidel moutpijp het beste schoon kan maken. je krijgt het rubber met je vinger net aan open gevouwen, maar het blijft lastig.

Zwaai
 :degroeten:

Twonky

Is er nou echt niemand die hier een handigheidje voor weet?

Raymond293

Ik zou je graag willen helpen, maar ik heb geen Speidel.
Er zijn vast Speidel gebruikers hier met een gouden tip :)

Twonky

Citaat van: Raymond293 op 14-09-2011  19:10 uIk zou je graag willen helpen, maar ik heb geen Speidel.
Er zijn vast Speidel gebruikers hier met een gouden tip :)

Dat dacht ik ook... er zitten er hier nog een paar, dat weet ik zeker ;-)

Zwaai
 :degroeten:

Slim3

Gewoon afspoelen/afspuiten met de tuinslang. Zó vuil wordt die toch niet.

Twonky

Citaat van: Slim3 op 14-09-2011  19:43 uGewoon afspoelen/afspuiten met de tuinslang. Zó vuil wordt die toch niet.

Nee niet heel erg, maar als je hem afspoelt dan blijft er voor mijn gevoel nog van alles tussen zitten...
Vooral bostel kafjes...

Nou ja misschien is het maar een gevoel...

Zweed

Slim3

Citaat van: Twonky op 14-09-2011  20:11 uNee niet heel erg, maar als je hem afspoelt dan blijft er voor mijn gevoel nog van alles tussen zitten...
Vooral bostel kafjes...

Nou ja misschien is het maar een gevoel...

De rubber sluit heel goed aan op de moutpijp. Daar kunnen toch moeilijk kafjes tussen. Dit is toch mijn ervaring...

NewLine

Citaat van: Slim3 op 14-09-2011  20:24 uDe rubber sluit heel goed aan op de moutpijp. Daar kunnen toch moeilijk kafjes tussen. Dit is toch mijn ervaring...

Ik heb dezelfde ervaring. Er komen bij mij zelfs zo goed als geen 'vaste deeltjes' uit de korf. De rubber zit in het gedeelte waar enkel wort komt, dus ik denk dat je nogal pech moet hebben dat daar kafjes inkomen.

Twonky

Citaat van: NewLine op 14-09-2011  22:57 uEr komen bij mij zelfs zo goed als geen 'vaste deeltjes' uit de korf.

Nee bij mij ook niet, totdat je klaar bent en de korf verwijderd, en daarna de bostel eruit gaat scheppen en daarna gaat schoonmaken...
Ik denk dat ik volgende keer eerst het rubber eraf haal, en daarna pas de bostel verwijder, dat zal denk wel uitmaken.

Slim3

Nadat ik de pijp eruit heb gehaald zet ik die in een bak om nog wat te laten uitdruppen. Om de bostel te verwijderen draai ik de boel om en stort dit in een (andere) bak. Zo komen er geen kafjes aan de rubber. De rubber eerst verwijderen is natuurlijk nog beter.

Vergelijkbare Topics (7)

17876

Reacties: 1
Gelezen: 1652

18-06-2011 14:17 u
door orangeloo
585

Gestart door Tommybear

Reacties: 15
Gelezen: 23077

34128

Reacties: 8
Gelezen: 3441

21937

Reacties: 4
Gelezen: 2929

26037

Reacties: 4
Gelezen: 2293

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.