Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Kun je bottelen in elke fles met een rand?

Gestart door Broeder Tuk, 16-06-2011 00:21 u

Vorige topic - Volgende topic

aldo

Citaat van: dennis op 16-06-2011  21:19 uDe lengte lijkt me ook niet echt een probleem. Ik heb een apparaat bij de kringloop dat er ongeveer zo uitziet:

Daarmee kan ik de kurk wel in de fles krijgen maar niet voor de helft :( Daarom ben ik op zoek naar een oplossing. Het zou natuurlijk ook kunnen dat ik het onderste gat, van het krukapparaat, verder moet uitboren zodat het wel champignonnetjes kunnen worden.

Zelf heb ik ook zo'n apparaat
Op het paaltje waarmee je de kurk in de fles duwt zit een schroef, daarmee kan je de regelen hoever de kurk in de hals komt.
Zelf gebruik ik hem haast nooit voor bier, de keren dat ik hem voor bier gebruik doe de kurk dan gewoon helemaal in de hals.
Bij het openen een klein beetje trekken met een kurkentrekker en de koolzuurdruk doet de rest.
Wel sluit ik de kurk zelf weer af met een kooitje waar zo'n extra plaatje boven op zit om te voorkomen dat de kurk vroegtijdig besluit raket te gaan spelen.

jelle

Citaat van: Broeder Tuk op 16-06-2011  00:21 uDe titel zegt het al.
Ik heb thuis prosecco flessen van 0.75cl met een rand, heb geen idee waar ze mee afgesloten zaten. Ik kan aan veel meer van die flessen komen, maar zijn die allemaal geschikt om te bottelen, zolang er maar een randje op zit? Kan de kroonkurk er dan op?
Ik kan het zelf niet testen want ik heb geen grote doppen thuis.
Iemand enig idee?
Ik heb vanmorgen nog even gekeken maar er kan een 26 mm kroonkurk op

Vergelijkbare Topics (7)

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.