Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Tapinstallatie van Thibolleke

Gestart door thibolleke, 16-01-2009 17:40 u

Vorige topic - Volgende topic

thibolleke

Zowat een jaar nadat ik spullen ben beginnen kopen (zoals manometer, tapzuil, etc) om een tapinstallatie te maken,
ben ik eindelijk begonnen met het in elkaar steken van de installatie.

Na ontelbare ontwerpen, waarvan de idëen variëerden van 'achter een fiets kunnen hangen' tot 'koelkastombouw', kwam Olmo het volgende ontwerp:

Dit ontwerp hebben we al even in elkaar gestoken. Maar het moet nog afgewerkt worden. Alles moet nog proper afgevijlt worden en geschilderd.
De tap richt zich naar het smallere deel toe trouwens.
Graag zie ik er nog een bierkoeler op aangesloten. Maar die heb ik nog niet. Eerst gewoon al zo proberen.

Ik hoor graag wat jullie ervan vinden.
En ergens begin februari word hij afgewerkt en getest. Dan post ik daar de fotos nog wel van.

Eduard

Voor de koeling kun je ook een isolatiehuls maken die bij het geheel past. Het vat moet wel voorgekoeld, maar blijft in zo'n huls vrij lang koud. Denk aan het materiaal waarvan slaapmatjes gemaakt worden. Achter het vat is ook plaats voor een klein CO2-flesje. Overigens, achter de fiets hangen: een loodgieter heeft voor mij een houder voor corneliusvaatjes gelast. Deze wordt aan de bagagedrager bevestigd en is prima voor zomerse avonden in het park. Later zal ik daar wel eens een foto van uploaden.

René K

Leuk Thibolleke!

De kraan en manometer heb je al begrijp ik? 1 kraan?

Het ontwerp ziet er mooi uit. Maar denk je niet dat je teveel bier verliest met een koeler. Of wil je de tap alleen gebruiken voor feesten en dergelijke.

Succes met de verdere realisatie van de tap!

thibolleke

Ik ga het inderdaad wel eerst proberen zonder koelgroep en gewoon het vat goed isoleren.
Over het bierverlies in de koeler had ik nog bij stil gestaan eigenlijk. Die leidingen zijn wel echt lang natuurlijk.

Ik heb 1 kraan, waar het ontwerp ook naar gemaak is.
Het is gewoon een weinig ruimte ineemd, makkelijk te verplaatsten (voor feestjes) installatie.

Voor bij mij thuis wil ik ook nog een 3 puntstapkraan. Maar laten we het eerst nog maar even doen met deze.

thibolleke

Ik heb afgelopen weekend mijn eerste vat getapt.  :dansen:
Het ging goed, al is er een snelkoppeling van de koolzuurfles een beetje versleten. (2e hands) Dus dat moet ik nog veranderen.
Ook moet er nog een lekbakje worden ingebouwd en uiteindelijk alles geschilderd/ gespoten worden.

Volgende week nog maar eens een tapbiertje brouwen. :brouwen:

René K

thibolleke

Eigenlijk heb ik van de tapinstallatie niet echt foto's gemaakt....

Ik heb wel een paar foto's gemaakt dat weekend:

Vergelijkbare Topics (7)

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.