Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

BeerMapping

Gestart door EBC, 19-03-2008 15:02 u

Vorige topic - Volgende topic

EBC

Voor als je ooit eens wilt weten waar een brouwerij te vinden is: www.beermapping.com/ Zie ook www.beerme.com als overkoepelende website.

Ik denk wel bijna alle brouwerijen ter wereld (misschien behalve de Muifelbrouwerij  :-\) zijn hier te vinden. Zo niet, meldt ze aan!

Ik zoek nog naar een manier om er POI bestanden van de maken voor op de gps. Die bestaan wel voor wereldwijd www.poifactory.com, maar daar moet je dan Europa uithalen...

Jacques

Via Jos Brouwer van PINT ben ik recent in het bezit gekomen van een POI bestand voor mijn TomTom. Jos heeft echter gevraagd dit bestand niet te verspreiden. Hij wil graag zelf zicht blijven houden wie deze bestanden hebben.

Oscar

Citaat van: Jacques op 19-03-2008  21:15 uJos heeft echter gevraagd dit bestand niet te verspreiden. Hij wil graag zelf zicht blijven houden wie deze bestanden hebben.

??? Dat vind ik raar, heeft ie ook uitgelegd waarom? Heeft ie dat bestand zelf in elkaar geknutseld?

Jacques

Ja, Jos heeft deze bestanden zelf gemaakt.

Zie hier de inhoud van het read this bestand dat er bij zat:

"This collection of brewery POIS comes without any warranty - just as it is.
The format is as used for TomTom,
It can be converted to any other format using poiedit, freeware available for download at http://www.poiedit.com/
An additional source for Italy is http://www.microbirrifici.org/beer_english.aspx

Please do not redistribute.

Feedback/comments to Jos Brouwer"

Vermoedelijk wil Jos niet dat de bestanden verder verspreid worden omdat hij niet aangesproken wil worden voor mogelijke foutjes in de bestanden.

EBC

Op POI factory staat een file met alle brouwerijen van de wereld. Je moet wel even een gratis accountje aanmaken en inloggen. Het is .csv en voor alle gpssen in te lezen.

Je kan alleen Europa eruithalen als je wat stoeit met de locaties...

http://www.poi-factory.com/node/2717

Zaphod_B

Citaat van: Jacques op 19-03-2008  23:21 uVermoedelijk wil Jos niet dat de bestanden verder verspreid worden omdat hij niet aangesproken wil worden voor mogelijke foutjes in de bestanden.
Dat kan die Jos ondervangen door een nette disclaimer er in te zetten? Dan heeft iedereen er wat aan :). Support kunnen we desnoods wel hier op 't forum regelen of zo? ;). Lijkt me leuk, vooral als 't ook op mijn Garmin werkt!

Henielma

Citaat van: EBC op 20-03-2008  09:35 uOp POI factory staat een file met alle brouwerijen van de wereld. Je moet wel even een gratis accountje aanmaken en inloggen. Het is .csv en voor alle gpssen in te lezen.

Je kan alleen Europa eruithalen als je wat stoeit met de locaties...

http://www.poi-factory.com/node/2717

Bedankt EBC het is gelukt!  :hoera:

Eerst de .csv file downloaden van de link die EBC aangeeft nadat je jezelf aangemeld hebt op die site.
Hierna met Excel of iets dergelijks alleen tussen -30 .. 30 graden overhouden, de rest verwijderen. Je houd dan ongeveer Europa en Afrika over.
Daarna met POIEdit de csv omzetten naar .ov2 en die op de TomTom in de directory van de gebruikte kaart (Western Europe) plaatsen.

Dan blijkt dat er rondom mijn huis tien brouwerijen zijn in een straal van 35 km. Dat valt niet tegen.

William

Citaat van: Henielma op 20-03-2008  21:19 uDan blijkt dat er rondom mijn huis tien brouwerijen zijn in een straal van 35 km. Dat valt niet tegen.

Ja, goed he. Ik heb hetzelfde gedaan maar er dan een kml-file van gemaakt die je in Google Earth kunt laden via het file, open menu.

zie bijlage voor de kml-file

JosB

Citaat van: Jacques op 19-03-2008  23:21 uJa, Jos heeft deze bestanden zelf gemaakt.

Vermoedelijk wil Jos niet dat de bestanden verder verspreid worden omdat hij niet aangesproken wil worden voor mogelijke foutjes in de bestanden.

Dat is niet eens zozeer aan de orde, maar wel een achterliggende gedachte. Voor de gegevens ben ik uitgegaan van allerhande bronnen, waarvan ik niet zeker ben of daar niet een of ander auteursrecht op berust.
Daarnaast: ik heb er de nodige tijd en moeite in gestoken. Ik ben best wel bereid om een en ander aan een paar bekenden ter beschikking te stellen, en ik wil die mensen dan ook graag in de gelegenheid stellen om me daarvoor te bedanken (lees: bij gelegenheid eens een bier aan te bieden).
Waar ik bovendien problemen mee heb, is dat er wellicht misbruik van gemaakt zou kunnen worden, bijvoorbeeld omdat het ergens in commerciele handen valt, of, nog erger, stel dat het in handen valt van geheelonthoudersorganisaties met terroristische neigingen... :-)
En wat mij ook niet aanstaat is de hebberigheid waarmee er hier ook door een enkeling op gereageerd wordt. Die hebberigheid ga ik zeker niet bevredigen.

Jos

Oscar

Citaat van: JosB op 20-03-2008  22:05 uWaar ik problemen mee heb, is dat er misbruik van gemaakt zou kunnen worden, bijvoorbeeld omdat het ergens in commerciĆ«le handen valt,

Volgens mij zijn er weinig mensen die voor iets dergelijks geld willen betalen denk ik....maar goed, theoretisch zou het kunnen...

Citaat van: JosB op 20-03-2008  22:05 uof, nog erger, stel dat het in handen valt van geheelonthoudersorganisaties met terroristische neigingen...

Grapje zeker....  :D :D  bestaan zulke organisaties  :weetniet:

Citaat van: JosB op 20-03-2008  22:05 uEn wat mij ook niet aanstaat is de hebberigheid waarmee er hier ook door een enkeling op gereageerd wordt.

Nogmaals de reacties gelezen, toch nergens ook maar een spoortje hebberigheid ontdekt... :proost2: Geen idee waar je dat hebt gelezen. :weetniet:

JosB

Citaat van: Oscar op 20-03-2008  22:19 uVolgens mij zijn er weinig mensen die voor iets dergelijks geld willen betalen denk ik....maar goed, theoretisch zou het kunnen...

Grapje zeker....  :D :D  bestaan zulke organisaties  :weetniet:

Nogmaals de reacties gelezen, toch nergens ook maar een spoortje hebberigheid ontdekt... :proost2: Geen idee waar je dat hebt gelezen. :weetniet:

Het eerste deel van mijn reactie weegt voor mij zwaarder, dan het tweede deel. Het is mijn persoonlijke moeite die ik er in heb gestoken.

Jos

Zaphod_B

Beste Jos,

Er zijn allerlei 'licenses' voor software en voor auteursrechtelijke werken waarbij jouw werk wordt gewaardeerd, en niemand er commercieel mee 'vandoor' kan gaan. Als je wilt kan ik je hier wel wat info over geven. Als je zelf graag leest: Creative Common License (uit mijn hoofd).

Hopmans

Citeerof, nog erger, stel dat het in handen valt van geheelonthoudersorganisaties met terroristische neigingen...
Tja, had je maar niet links moeten stemmen.

:brouwen:

Zaphod_B

Citaat van: Hopmans op 21-03-2008  01:16 uTja, had je maar niet links moeten stemmen.
a - wat heeft bier met politiek te maken?
b - ik snappum niet ;)

Jacques

Politiek en bier gaan niet samen. Daarom kunnen we daar maar beter niet over discussiƫren.

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.