Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Ed's etiket

Gestart door ed, 24-01-2008 22:18 u

Vorige topic - Volgende topic

ed

Ik ben ondertussen alweer een jaartje aan het brouwen. Meestal blikken. Na een moutextract en een moutpakket, heb ik nu met een bestaand recept een tripel gebrouwen. Ik maakte altijd al etiketten voor elk brouwsel maar daar kwam dan veel van het bestaande bliketiket op terug. Het maakt het geheel wel een stuk professioneler. Nu ik een (eigen) tripel heb gebrouwen wil ik daar ook een eigen etiket op plakken. Laat maar eens horen wat jullie ervan vinden.

Ed

Ps. Hopelijk gaat het allemaal goed met het plaatsen van het etiket. Is nl. de eerste keer dat ik beeld plaatst. :weetniet:

Oscar

Dat ziet er..eeeuh....Stoer uit !!

ed

Ik zie nu als je op het plaatje klikt dat het een stuk duidelijker beeld geeft.

En dat het dus gelukt is. :hoera: :hoera: :elifant:

MO

Heel mooi etiket. Wat is een vinking?

thibolleke

WOW.  :groots:

Heel professioneel. Zelfs veel professioneler dan de meeste ambachtelijke bieren. R-E-S-P-E-C-T.

Oscar

Citaat van: MO op 25-01-2008  00:14 uWat is een vinking?

Volgens mij moet er nog een klein hokje op het etiket, dan kun je dat flesje af vink(ing)en als ie leeg is... ;D

Adrie

Prachtig etiket, Ed!

ed

Goed gezien Martin :groots:

Ik kan wel even uitleggen wat een Vinking is. Dit is eigenlijk een Viking die bij taalles niet heeft zitten opletten en zijn eigen naam niet kan schrijven.  ;) Natuurlijk moet dat gewoon Viking zijn. Ik ben zo bezig geweest met het maken van het etiket dat ik niet goed naar de naam heb gekeken. Bij deze dus een juist etiket.
Bedankt voor de opmerkzaamheid.

eduard

Eduard

Hehe, als er iemand iets van Vikingen weet, dan, ehm...  ;D ben ik het wel ;)

Maar ik heet dan ook Eduard :P

Maar even alle gekheid op een forum, 't is een mooi etiket! Soms vind ik het jammer dat ik overgegaan ben op vaatjes, want nu vallen er geen etiketten meer te maken. Misschien toch maar zo'n bordje kopen om aan de tapkraan te bevestigen, dan kan ik daar wel iets voor fotoshoppen. Waar zijn die dingen te koop trouwens? Zonder het juiste trefwoord vind ik het nergens..

Menno

Citaat van: Eduard op 25-01-2008  15:01 uSoms vind ik het jammer dat ik overgegaan ben op vaatjes, want nu vallen er geen etiketten meer te maken.

Hoezo? Je plakt een insteekmapje A-4 op het vat en schuift een geprint exemplaar met je eigen logo + tekst in!  :duimop:

Ook een A-4 printje lamineren en op het vat bevestigen is een uitstekende oplossing!  ;)

Eduard

Hehe, dat heeft weinig zin. De vaatjes zitten steeds binnen in de kegerator. Bovendien heb ik al kaartjes aan de vaatjes bevestigd. Niet met een etiket, maar met een logo en enkele lege regels waarop met een watervaste stift geschreven kan worden welk bier erin zit, wanneer getapt en welk brouwselnummer het is. Maar nu wijk ik teveel af.

Ed, heb je nog meer etiketten gemaakt?

MO

Grappig dat je al precies weet wanneer je gaat bottelen. Brouw jij in Oss? Dat zitten we vlak bij elkaar, ik woon in Berghem.

ed

Martin, de datum van bottelen heb ik nog maar even ingevuld. Of dat ik inderdaad ook op die datum gaat bottelen, weet ik nog niet. Ik brouw inderdaad in Oss. Ik heb je zaterdagochtend, voor het forumuitje, in de brouwwinkel gesproken. Het ging toen over welke gist ik bij de tripel zou gebruiken.

ed

ed

Hoi Eduard,

Ik heb inderdaad nog meer etiketten gemaakt. Ik ben nu met het 15de brouwsel bezig en voor elk brouwsel heb ik een etiket. Ik zal even kijken of ik vanavond een etiket kan omzetten en op het forum kan plaatsen. Ze zijn tot nu altijd indezelfde stijl geweest. Ik ben begonnen met het etiket dat je links op je scherm ziet (het Begin). Dit etiket had ik ontworpen toen ik met een cursus bierbrouwen ben begonnen.

Ik heet eigenlijk ook Eduard maar omdat jij al op het forum aanwezig was heb ik me (om verwarring te voorkomen) maar Ed genoemd.

ed

ed

Op verzoek van eduard nog twee etiketten van eerdere brouwsels.

ed

Eduard

Goede basis voor een etiket. Zo zijn ze herkenbaar en ze zien er ook meteen professioneel uit :). Heeft het Nederlandse ONK ook een etikettenwedstrijd?

Oscar

Citaat van: Eduard op 26-01-2008  14:49 uHeeft het Nederlandse ONK ook een etikettenwedstrijd?

Nee! Hebben ze dat bij jullie wel?

Eduard

Ja, onder de voorwaarden dat het een etiket is voor één of meerdere van je eigen voor het ONK ingeleverde brouwsels, en dat het niet alleen maar een licht aangepaste kopie van een bestaand etiket is. Is meer voor de lol eigenlijk maar toch leuk.

Vergelijkbare Topics (7)

21970

Reacties: 7
Gelezen: 4741

2301

Gestart door lagonegro

Reacties: 1
Gelezen: 5159

8919

Gestart door Bouw-die

Reacties: 6
Gelezen: 3457

35434

Reacties: 25
Gelezen: 9199

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.