Kiwi van de drie, de Vrolijke kwaker : een Twentsch Witbier

Gestart door Oscar, 20-04-2007 20:14 u

Vorige topic - Volgende topic

Caspar

Ik moest direct denken aan de Struise Witte :-X... was dit bier erg geoxideerd?

Oscar

Een klein beetje maar, maar niet eens hinderlijk in de smaak.... nog goed te drinken!

Caspar

Goed man, mijn bieren zijn meestal op na 5 maanden... maar ik bewaar nu voor de gein ook wat flesjes om te kijken hoe oxidatiegevoelig mijn bieren eigenlijk zijn :brouwen:.

Oscar

Doe er dan een etiketje op met het recept en stop 'm goed weg, zo dat je 'm over 3 of 4 jaar weer vindt en zegt: Hee.. :biersmile:

Caspar

Doe ik :biersmile:. Ik heb een Orval bier van 9% staan van bijna een jaar oud, die gaan we over een jaar samen eens open trekken :proost2:.

Oscar

Citaat van: Caspar op 26-05-2008  22:01 udie gaan we over een jaar samen eens open trekken :proost2:.

Tijd loopt... ;D

Oscar

Ook van dit bier vond ik nog een fles in mijn kelder, dus ook maar meteen open getrokken.. :biersmile:  Les1 : Witbier na 21 maanden is niet meer op zijn top.D.w.z dat dit bier wel ietje last heeft van oxidate, maar niet zo erg, dus een niet getrainde proever zou dit niet proeven en dit bier nog steeds ervaren als een fris witbier. Eigenlijk niet eens zo slecht. Wel een kantekening : Bij het openen een flinke gushing en in de geur lijkt het op een lichte infectie, in de smaak is dat vrijwel niet terug te proeven.

Dus: witbier niet lang bewaren, heeft geen zin. Deze zijn vers het lekkerst... (maar dat wisten we al  ;))

Vergelijkbare Topics (7)

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.