Link plaatsen en de weergave van links op dit forum

Gestart door De-Geert, 14-11-2006 15:23 u

Vorige topic - Volgende topic

De-Geert

Hoi!
Hoe kan je een link "verstoppen" onder een woord? Vaak zie ik mensen bv het volgende typen: discussie over het recept staat "hier", en dan kan je op "hier" klikken.

Adrie

Dat doe je met de volgende code:

[ url=http://www.de4broeders.nl ]HIER[ /url ]

Maar dan zonder de spaties na de [ en voor de ].

De-Geert

Jacques

Naar aanleidng van de de bovenstaande vraag was binnen deze draad een discussie ontstaan over de weergave van links in de berichten. Gevraagd werd de links een andere kleur te geven omdat de gebruikte groene kleur niet zo goed zou afsteken tegenover de zwarte tekst met de gele achtergrond.
Bedoelde discussie is inmiddels verwijderd.

De weergave van de links wordt geregeld door een css-bestand waardoor het uiterlijk van links centraal geregeld wordt. De kleur van de links aanpassen zou betekenen dat deze overal zou veranderen waardoor het fourm een ander uiterlijk zou krijgen dan door mij bij het opzetten van het forum bedoeld was. Omdat er bij  de opmaak van het forum veel komt kijken en het een tijd duurt voordat een goede kleurencombinatie gevonden hebt was ik niet bereid om de wergave aan te passen.

Toch was uit reacties op te maken dat meerdere personen de weergave van de links niet zo duidelijk vonden. Ik ben gaan zoeken naar een aanvaardbare oplossing. Dankzij de medewerking van de ontwikkelaars van de software van dit forum is het nu gelukt om de weergave aan te passen.

De kleur is groen  ;D  Groen blijft dus de kleur van de links op dit forum.
De tekst van de link is nu vet en onderstreept. Degenen die kleurenblind zijn moeten de links nu toch wel herkennen, zo niet dan moeten ze toch echt een leesbril aanschaffen.

Om het herkennen van een link verder te verbeteren veranderd de kleur van een link als je er met de muis overheen gaat (de bovenstaande tekst is dus geen link - deze tekst wel).

Oscar

Jacques,

Fantasties! :hoera: :hoera: Uiteindelijk was het vast en zeker vrij simpel om het aan te passen (?), alleen even zoeken welke variabele je waar moest aanpassen toch? of was het complexer dan dat?

Maar nu is het duidelijk voor iedereen.

Groeten en gezondheid
Oscar

EBC

Mooie verbetering, nu hoeft niemand zich groen of geel te ergeren...  >:D

Jacques

Citaat van: Oscar op 22-11-2006  21:47 uFantasties! :hoera: :hoera: Uiteindelijk was het vast en zeker vrij simpel om het aan te passen (?), alleen even zoeken welke variabele je waar moest aanpassen toch? of was het complexer dan dat?

Het was iets complexer. Er moesten nieuwe variabelen worden gedefinieerd. Hulp van de ontwikkelaars van de software van dit forum en zoeken op internet hoe je met css bestanden moet omgaan hebben er voor gezorgd dat het nu werkt en de lay-out van het forum niet gefrustreerd wordt.

Oscar

Hmm..Valt dus niet mee zo'n forum onderhouden en configuren. Maar mijn complimenten voor je inzet !!  :duimop:

Groeten en gezondheid
Oscar

PietO

Ik zie de volgende codes in gebruik:
<a href="http://....." Target="_blank"> tekst </a>en
[url=http://......]tekst[/url]
En geen van beide wordt -voor zover ik kan vinden- direct ondersteund door een knop op het forum. Na het drukken van de knop "voeg hyperlink toe" moet de code nog iets aangepast worden van hand.

Wat is de eenvoudigste manier om dit te doen of wel hoe voegt men de eerste optie toe (van hand)?

Jacques

Het handigst is de knop "voeg hypertekst toe" te gebruiken. In de code [url] zet je tussen de l en de rechte haak ] een isgelijkteken = en daarachter direct het adres van de url (plakken met ctrl-v).

PietO

Oke; mee eens. Bedankt voor de werkwijze.

Vergelijkbare Topics (7)

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.