Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Bewaren van resten hop

Gestart door Mouwe Stream, 22-07-2022 12:06 u

Vorige topic - Volgende topic

Mouwe Stream

Bij onze brouwsels houden we regelmatig resten over van de aangekochte hop. Deze bewaren we zo luchtdicht mogelijk in de vriezer. Voor hergebruik kijken we naar de kleur en als het niet te bruin is en goed ruikt dan gebruiken we het weer.

Hoe doen jullie dit? Gooien jullie resten weg of hergebruiken jullie ook de resten?
Heeft hergebruik mogelijk invloed op het brouwsel? Smaak? Reuk?

Bij voorbaat dank voor jullie reacties!

Willem Broekema

De beste methode van hop bewaren in niet bewaren..
De een na beste methode is vacuumeren n invriezen.

Zelf bewaar ik het goed afgesloten in een ziplockzakje in de vriezer, en gebruik het dan in ca. maximaal een jaar op. Bijvoorkeur koop ik gepast en gebruik oudere hop bijvoorkeur alleen als bitterhop, en jongere hop (ook) als aromahop. Ik probeer mijn inkoop een beetje af te stemmen op de recepten en andersom... Dat doe ik ook voor mijn mouten, maar puur om nit teveel voorraad te hebben, en alle voorraad fris te houden.
Er zijn zelfs "recepten waarin je overjarige hop prima kunt gebruiken..

Bram86

Ik heb vacumeerapparaat gekocht en ik vacumeer mijn hop en stop het in de vriezer.
Maar mocht ik nou heel weinig hop overhouden, dan voeg ik het toe einde kook of als drooghop (afhankelijk van het recept)

Jacques

Een goed vacuümapparaat is ideaal in combinatie met koel of ingevroren bewaren.

Vergelijkbare Topics (7)

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.