Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Klimaatkast verwarmingslamp

Gestart door Josss, 12-01-2022 21:49 u

Vorige topic - Volgende topic

Josss

Hai,

Ik ben mijn klimaatkast wat aan het aanpassen, hij werd niet warmer dan 37 graden met de terrarium mat. Ik wil er nu ook een warmtelamp in hangen. Keramische fitting gekocht en een 60 wat donkerstaler. Hoeveel cm moet je van de zijkant van de koelkast en het gistvat blijven. Er is niet zoveel ruimte over, misschien in een metalen buis doen

Jos

Snelbier

Geen antwoord op je vraag, maar wel andere suggestie;
Met een warmteriem, brewbelt, of hoe het ook heet kan je een vat direct verwarmen. Economischer en simpel.
Met een 30 Watt verwarmingslint om het vat houd ik 25 L bier ruim 20'C boven omgeving.
Gewoon in de koele garage, BUITEN de clima.  Uiteraard werkt dat ook in een klimaatkast, nog beter.
Proost, Snelbier.

Josss

Citaat van: Snelbier op 12-01-2022  23:16 uGeen antwoord op je vraag, maar wel andere suggestie;
Met een warmteriem, brewbelt, of hoe het ook heet kan je een vat direct verwarmen. Economischer en simpel.
Met een 30 Watt verwarmingslint om het vat houd ik 25 L bier ruim 20'C boven omgeving.
Gewoon in de koele garage, BUITEN de clima.  Uiteraard werkt dat ook in een klimaatkast, nog beter.
Proost, Snelbier.

Ik heb de lamp al, kan helaas niet onbeperkt materialen kopen.
Heb twee gaten in de bovenkant van de koelkast geboord en de stroomtoevoer en thermometer gaan nu netjes de kast in, inplaats van via de deur.
Ik ga binnenkort met een Kveik gist een IPA maken en wil hogere temperaturen kunnen halen.

Vergelijkbare Topics (7)

31071

Gestart door Troj

Reacties: 15
Gelezen: 4293

17822

Gestart door jtdaling

Reacties: 24
Gelezen: 18719

32664

Reacties: 145
Gelezen: 32044

27669

Reacties: 37
Gelezen: 23533

44358

Reacties: 24
Gelezen: 2353

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.