Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Fastwasher 12/24 slangtule?

Gestart door Jeroen76, 21-12-2021 19:59 u

Vorige topic - Volgende topic

Jeroen76

Hoi allen,

Zoals misschien bekend ben ik een tevreden gebruiker van de FastWasher 24. Ik heb 2 nieuwe pompen en de washer zelf is toen ook naar de winkel geweest en nu zie ik opeens 2 slangtules op de washer. Deze zijn mij eerder nooit opgevallen maar dat kan ook aan mij liggen natuurlijk... ;) Of ik heb ook een nieuwe washer gekregen.

Heeft iemand een idee waar deze voor zijn en moet er een slangetje op? Moet ik ze aan elkaar verbinden? Ik kan zo snel de handleiding niet meer vinden, misschien dat iemand die nog heeft...

Zie afbeeldingen, betreft een 24, dus 2 tules.

Gr. Jeroen

Wildor

Toen je de verpakking opende hoorden daar twee rubber kapjes in te zitten waarnee je die tules afsluit.

Jeroen76

Citaat van: Wildor op 21-12-2021  20:11 uToen je de verpakking opende hoorden daar twee rubber kapjes in te zitten waarnee je die tules afsluit.
Die herinner ik mij nog wel. Maar waarom zitten ze er op? Als ik ze moet afsluiten lijken ze mij geen functie te hebben...

Gr. Jeroen

Wildor

Volgens mij stond in de gebruiksaanwijzing dat die voor CO2 bedoeld waren.
Wellicht hadden ze het idee om een bottelsysteem te maken?
Ik vind het een handig systeem zo'n FastWasher, maar het heeft een behoorlijk prototype gehalte.

Wildor

Jeroen76

Citaat van: Wildor op 21-12-2021  21:01 uIk vind het een handig systeem zo'n FastWasher, maar het heeft een behoorlijk prototype gehalte.

Wildor

Daar ben ik het zeker mee eens,  gebreken door zware pomp en gebrekkige bevestiging zou ook anders moeten. Gelukkig dankzij een handig forumlid wel al mooie beugels ge'3D'print om afbreken te voorkomen. 

Ga eens kijken als ik er een slang tussen die 2 tules zet of de straal krachtiger wordt.

Gr. Jeroen

tstn

Citaat van: Jeroen76 op 21-12-2021  22:56 uGelukkig dankzij een handig forumlid wel al mooie beugels ge'3D'print om afbreken te voorkomen. 

Kan je een foto plaatsen van de 3D geprinte beugel en mogelijk het ontwerp hiervan delen op Thingiverse zodat ook andere brouwers deze kunnen printen voor hun Fastwasher?
Ik ben van plan om een Fastwasher aan te schaffen, maar de verhalen over de pompbevestiging houden me nog een beetje tegen.

Jeroen76

Citaat van: tstn op 06-01-2022  08:37 uKan je een foto plaatsen van de 3D geprinte beugel en mogelijk het ontwerp hiervan delen op Thingiverse zodat ook andere brouwers deze kunnen printen voor hun Fastwasher?
Ik ben van plan om een Fastwasher aan te schaffen, maar de verhalen over de pompbevestiging houden me nog een beetje tegen.
zie hier

Kan hem wel delen op thingiverse maar laat dat over aan 'thepsych' die het ontwerp heeft gemaakt.

Gr. Jeroen

tstn

Thanx Jeroen,
Ik ga thepsych een berichtje sturen. Had dit onderwerp niet zo gauw in het forum zien staan.

Jeroen76

Citaat van: tstn op 06-01-2022  13:18 uThanx Jeroen,
Ik ga thepsych een berichtje sturen. Had dit onderwerp niet zo gauw in het forum zien staan.
Zie originele topic, heb er nog wat foto's aan toegevoegd.

Gr. Jeroen

thepsych

Een week geleden weer druk in de weer met de fastwasher: een mooi ding maar zeker niet perfect gemaakt.
Ben nu binnen een jaar al aan de tweede pomp toe: een asje denk ik dat te veel wrijving had, althans hij startte soms niet op, en nu weer een rotor afgebroken van het magnetisch deel. Garantie en dus uiteindelijk twee nieuwe pompjes.
Daarnaast heb ik verbouwd en stond de fastwasher in een bak opgeslagen en mogelijk is er wat druk op het hele apparaat geweest maar veel boutjes/moeren hebben in het plastic aan de moerkant veel kapot gemaakt. Misschien te veel aangedraaid omdat er overal nog water uit spoot. De vraag was wat nu. Eerst met twee componenten cyanoacrylaatlijm van Bison geprobeerd maar dat hecht nauwelijks.Uiteindelijk een randje van plastic met een lijmpistool eromheen gelegd.
Duidelijk werd dat die schroefjes allemaal bedoeld zijn om de twee vlakken goed op elkaar aan te laten sluiten.
Dus toen heb ik een klein beetje siliconen kit, gewoon sanitair want misschien wil ik het ooit nog uit elkaar halen, in de voeg gedaan en het tegendeel erin gedrukt en de schroefjes niet al te hard aangedrukt.
Natuurlijk de pompbeschermer om afbreken te voorkomen toegevoegd.  Bij vastdraaien van de pomp moest ik uiteindelijk best wel hard doordraaien om de pompbeschermer te kunnen vastmaken. Maar ik was bang dat dit zou breken dus heb een O ring aan de buitenkant gedaan. En dan hoef ik m niet zo hard aan te draaien. En nu loopt alles weer als een zonnetje. Hoelang dat zullen we zien.
Waarom niet vanaf het begin iets van kit toevoegen om de afdichting van boven en onder te waarborgen.
Goed, we zijn er denk ik nog niet maar voorlopig werkt t wel en ik vind het een handig apparaat: eerst alle flesjes met de hand spoelen en van reinigingsmiddel voorzien(chloor) en dan wel weer ruim alles spoelen. Nee dan maar de fastwasher.

Vergelijkbare Topics (7)

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.