Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Te koop: Speidel Braumeister 20 Liter

Gestart door Jacques, 19-12-2021 14:56 u

Vorige topic - Volgende topic

Jacques

Hierbij bied ik mijn Speidel Braumeister 20 Liter te koop aan in verband met de aanschaf van een Grainfather G40.

De Braumeister is van Duitse makeladij en zeer solide. In de jaren dat ik heb heb heeft hij altijd probleemloos gewerkt.
Het apparaat is door mij goed onderhouden waardoor deze nog steeds blinkend schoon is. De laatste keer is hij zo'n 2,5 week geleden gebruikt.

Het gaat om een Braumeister van de eerste generatie. Dat wil zeggen dat de controler niet voorzien is van wifi-bediening zoals dat het geval is bij de modernere versies. Voor de werking van het apparaat maakt dat niet veel uit en desgewenst kun je de bedieningsmodule wijzigen.

Bij de verkoop hoort ook:
- een rvs knietje dat speciaal op maat is gemaakt;
- verbeterde filterplaten;
- een verkorte moutpijp voor brouwsels van 10 liter;
- een low oxygen kit (dit maakt het ook mogelijk om meer mout te storten);
- gratis thuisbezorging en een eerste keer brouwen met het apparaat in mijn aanwezigheid (alleen voor kopers op een rij-afstand van maximaal 100 km van Loon op Zand)

De totale verkoopprijs is € 500.

Adam

Jacques

Citaat van: Adam op 20-12-2021  19:54 uWaarvoor is het rvs knietje?

Om te zorgen dat je meer liters wort via de kraan van de Braumeister kunt aftappen. De grootste hoeveelheid trub blijft achter in de ketel doordat de onderkant van het knietje zo'n 0,5 cm boven de bodem zit.

bravebunny

Gaaf dat je ook voor een G40 gaat Jacques!

500,- plus een brouwdag onder jouw leiding is werkelijk geen geld. Deze ben je vast zo kwijt. Mocht je hem zo niet kwijtraken dan kun je ook een advertentie maken met als titel "Brouwdag onder leiding van ervaren brouwmeester voor 500,- inclusief brouwketel die je na de brouwdag mag houden" (#omdenken)

edensan

Citaat van: Jacques op 20-12-2021  22:52 uOm te zorgen dat je meer liters wort via de kraan van de Braumeister kunt aftappen. De grootste hoeveelheid trub blijft achter in de ketel doordat de onderkant van het knietje zo'n 0,5 cm boven de bodem zit.

Misschien ten overvloede ik heb zo'n siliconen knietje erbij maar ik heb geen idee wat het voordeel er van is.
Kan iemand duidelijk uitleggen wat bedoeling is van knietje?
Heb ook al gezocht op YouTube maar ik kan er nix over vinden.

groet Ed

BrewBird

Hoi Jacques, Ik dacht altijd dat de Speidel Braumeister de Rolls Royce onder de brouwketels was.
Mag ik vragen waarom dan de overstap naar GrainFather ?

Is dit omdat je een grotere ketel wil en de Speidel Braumeister 50 liter te duur vind of zijn er nog andere overwegingen?

Jacques

Citaat van: BrewBird op 21-12-2021  16:36 uHoi Jacques, Ik dacht altijd dat de Speidel Braumeister de Rolls Royce onder de brouwketels was.
Mag ik vragen waarom dan de overstap naar GrainFather ?

Is dit omdat je een grotere ketel wil en de Speidel Braumeister 50 liter te duur vind of zijn er nog andere overwegingen?

Voor het antwoord op deze vraag is een nieuw topic aangemaakt. Het is namelijk niet de bedoeling discussies te voeren in het board Prikbord.

https://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php/topic,44248.html

Jacques

De Braumeister is verkocht. Over een tijdje verhuisd hij naar de nieuwe eigenaar.

Morgen neem ik mijn nieuwe brouwketel in gebruik.

Vergelijkbare Topics (7)

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.