Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Mangrove's M31 Gist

Gestart door Noordzij_1, 15-08-2021 20:18 u

Vorige topic - Volgende topic

Broutenaar

Citaat van: brouwerij de Stier op 07-09-2021  07:16 uHallo Broutenaar, met welke temperatuur heeft u vergist en hoe lang duurde de vergisting?

Een hele late reactie, maar vergist op 24 graden en met een dag of 6 à 7 was het wel gedaan met de vergisting.

Takkie83

Ik deel de ervaring van voorgaande posts; prima gist voor een droge tripel maar houd bij het berekenen van je beoogde alcoholpercentage rekening met het lage eind SG. De eerste tripel die ik ermee vergistte kwam op 9,5% uit.. Dat was met 10% suiker tijdens de nagisting.

Leuk ook om te lezen dat deze gist met Duvel wordt geassocieerd, aangezien hij ook hier klaar ligt voor een strong blond (Cornet kloon). Maar ik dacht dat M41 al de gedroogde Duvel gist was?

Arthur B

Mooi op tijd. Ik wilde net morgen een bak suiker bij mijn M31 brouwsel mikken. Nog een nachtje slapen...

Takkie83

Citaat van: Arthur B op 07-02-2022  21:59 uMooi op tijd. Ik wilde net morgen een bak suiker bij mijn M31 brouwsel mikken. Nog een nachtje slapen...

SG al gemeten? Misschien eerst kijken op hoeveel alcohol je nu zit?

Arthur B

Citaat van: Takkie83 op 08-02-2022  19:42 uSG al gemeten? Misschien eerst kijken op hoeveel alcohol je nu zit?

Dat was inderdaad handig geweest. 😬😉

Takkie83

Citaat van: Arthur B op 08-02-2022  21:01 uDat was inderdaad handig geweest. 😬😉

:lol:

Jij gaat ook voor de blonde barley wine begrijp ik?  ;D

PDGRRR

Gisteren net iets meer dan 20 liter gebotteld, Eind SG kwam na maand in het gistvat uit op 1.004. De gist ging niet heel wild tekeer, maar met 21 liter in een 26 liter voederton was het nét aan :o 

Het staaltje voor de hydrometer smaakte (zelfs op 20 graden en zonder prik) prima, mooi droog. Ben benieuwd naar het eindresultaat.

Vergelijkbare Topics (2)

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.