Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Brewtech brew bucket 7 gal/27 liter gist aflaat

Gestart door Raymond W, 17-04-2020 22:51 u

Vorige topic - Volgende topic

Raymond W

Ik ben in het bezit van 2 stuks brewbucket. Ik ben van plan om er een gist aflaat onder te maken. Bochtje eronder en een kraan eraan. Wel demontabel met de klemmen. Zijn er leden die dit ook gedaan hebben? Zou zonde zijn als er al een goede oplossing is.
De concurrentie heeft een 1/2 duims bochtje van rvs. Ik zou liever voor de 1 duims uitvoering gaan om verstopping te voorkomen. alle tips zijn welkom.

Guppie

Waarom zou je, de bucket heeft een tracking arm. Het is geen cct hè, maar een luxere emmer.

André de Laat

Ik zou het niet doen. Waarom ook? Zoals Guppie al aangaf heeft ie een racking arm. En gist kun je er altijd nog uitscheppen. Zelf klooien geeft geknoei en is zonde van de bucket.

Ss Brewtech heeft er ook best over nagedacht hoor, maar wanneer het je lukt nemen ze je daar in dienst denk ik 8) :) ;)

https://ssbrewtech.zendesk.com/hc/en-us/articles/202956715-Are-you-going-to-add-a-dump-valve-to-the-Brew-Bucket

Raymond W

Nog iets luxe toevoegen. Overhevelen hoeft dan niet meer verlies je ook bier mee. Dacht zelf om aan de onderkant de klemring te lassen. Vandaar uit verder werken met een bocht en kraan. Pootjes zullen iets verhoogd moeten worden ivm de ruimte.

André de Laat

Citaat van: Raymond W op 17-04-2020  23:16 uNog iets luxe toevoegen. Overhevelen hoeft dan niet meer verlies je ook bier mee. Dacht zelf om aan de onderkant de klemring te lassen. Vandaar uit verder werken met een bocht en kraan. Pootjes zullen iets verhoogd moeten worden ivm de ruimte.

Ik hevel niet over. Ik lager ook niet meer. Wanneer mijn SG waardes twee dagen stabiel zijn ga ik keggen. Werkt super joh!

Raymond W

Keggen is de volgende stap. Alles gaat hier nog in de fles.

middelaersch

Citaat van: Raymond W op 17-04-2020  22:51 uIk ben in het bezit van 2 stuks brewbucket. Ik ben van plan om er een gist aflaat onder te maken. Bochtje eronder en een kraan eraan. Wel demontabel met de klemmen. Zijn er leden die dit ook gedaan hebben? Zou zonde zijn als er al een goede oplossing is.
De concurrentie heeft een 1/2 duims bochtje van rvs. Ik zou liever voor de 1 duims uitvoering gaan om verstopping te voorkomen. alle tips zijn welkom.

Hou er rekening mee dat je die buckets nooit meer voor een fatsoenlijke prijs verkocht krijgt als je er aan gaat slijpen en lassen! Think twice!

middelaersch

Citaat van: André de Laat op 17-04-2020  23:41 uIk hevel niet over. Ik lager ook niet meer... Werkt super joh!

Precies, hou het simpel!

André de Laat

Citaat van: Raymond W op 18-04-2020  00:10 uKeggen is de volgende stap. Alles gaat hier nog in de fles.

Ik zou heus niet anders willen. En ja, het is even een investering, maar geeft zoveel genot! Naast de klimaatkast mijn beste investering m.b.t. bierbrouwen.

André de Laat

Citaat van: middelaersch op 18-04-2020  01:34 uHou er rekening mee dat je die buckets nooit meer voor een fatsoenlijke prijs verkocht krijgt als je er aan gaat slijpen en lassen! Think twice!

Ik zou hem inderdaad niet van je overkopen. Had dan even door gespaard voor een Brewtech CCT. Ik heb die overweging ook gedaan en uiteindelijk voor een Brewbucket gekozen. En dan niet alleen omdat ie goedkoper is. Gist bewaren doe ik toch niet, en met een racking arm kun je mooi boven je gistdepot je jongbier aftappen. Werkt in mijn ogen perfect. En dat is eigenlijk precies wat middelaersch zegt: Think twice :) ;) 8)

Raymond W

Zetten jullie de racking arm eerst schuin omhoog, en later iets bijdraaien?

André de Laat

Citaat van: Raymond W op 19-04-2020  13:13 uZetten jullie de racking arm eerst schuin omhoog, en later iets bijdraaien?

Bij mij staat de racking arm naar beneden gericht wanneer ik hem vul. Zo staat dat ook op de site van Brewtech. Dit om te voorkomen dat er iets in komt waardoor ie kan verstoppen.

Hier staat eigenlijk alle antwoorden m.b.t. Ss Brewtech spul. https://www.ssbrewtech.com/pages/guides

Succes Raymond.

Sander van Dijk

Citaat van: middelaersch op 18-04-2020  01:34 uHou er rekening mee dat je die buckets nooit meer voor een fatsoenlijke prijs verkocht krijgt als je er aan gaat slijpen en lassen! Think twice!
Als hij een goede oplossing gemaakt zou hebben, zou ik die gemodificeerde bucket zeker wel willen overnemen.

CeesM

Citaat van: Sander van Dijk op 19-04-2020  15:17 uAls hij een goede oplossing gemaakt zou hebben, zou ik die gemodificeerde bucket zeker wel willen overnemen.
Dat gaat zeker niet werken omdat de helling van de conus veel te klein is.

middelaersch

Citaat van: CeesM op 19-04-2020  16:57 uDat gaat zeker niet werken omdat de helling van de conus veel te klein is.

Precies, je kunt een Brew Bucket niet ombouwen tot een goede CCT.
Het ontwerp van de tank is heel anders dan van een CCT.

DinBo

Citaat van: André de Laat op 17-04-2020  23:41 uIk hevel niet over. Ik lager ook niet meer. Wanneer mijn SG waardes twee dagen stabiel zijn ga ik keggen. Werkt super joh!

Doe inderdaad hetzelfde. 2 dagen voor bottelen temperatuur naar ca. 2 graden en klaar
Voeg wel wat biersol toe voor klaren. Tenzij het een neipa of witbier of stout  is.

Wel laat ik de brewbucket dan onaangeroerd in de koelkast staan (staat op ca 1 meter hoogte)
Op de foto zie jij mijn Imperial Stout (was heerlijk tijdens de kerstdagen)

Slang eraan met klem (voorkomt valse lucht)
Slang in de plastic 20 liter emmer laten hangen op de bodem om zo weinig mogelijk zuurstof toe te laten (In de emmer zit dan al opgelost de benodigde hervergistingsuiker)
een keer roeren en bottelen.
(Als het gist goed uitgezakt is en niet naar boven dwarrelt draai ik de racking-arm en kantel ik ook nog handmatig de brewbucket bij de laatste liters naar voren).

André de Laat

Citaat van: DinBo op 23-01-2021  10:42 uDoe inderdaad hetzelfde. 2 dagen voor bottelen temperatuur naar ca. 2 graden en klaar
Voeg wel wat biersol toe voor klaren. Tenzij het een neipa of witbier of stout  is.
Wel laat ik de brewbucket dan onaangeroerd in de koelkast staan (staat op ca 1 mtr hoogte)
Op de foto zie jij mijn Imperial Stout (was heerlijk tijdens de kerstdagen)
Slang in de plastic 20 liter emmer laten hangen op de bodem om zo weinig mogelijk zuurstof toe te laten (In de emmer zit dan al opgelost de benodigde hervergistingsuiker)
een keer roeren en bottelen
(Als het gist goed uitgezakt is en niet naar boven dwarrelt draai ik de racking-arm en kantel ik ook nog handmatig de brewbucket bij de laatste liters naar voren)

Waarom haal je de hele deksel er vanaf? Gewoon het waterslot verwijderen is voldoende.

André.

DinBo

Citaat van: André de Laat op 23-01-2021  11:19 uWaarom haal je de hele deksel er vanaf? Gewoon het waterslot verwijderen is voldoende.

André.

Dan kan ik controleren dat er geen gist meestroomt , vooral bij heldere bieren.
En kan ik ook de stand van de rackingarm zien en het vloeistofniveau.

Vergelijkbare Topics (7)

15909

Reacties: 2
Gelezen: 3164

34054

Reacties: 4
Gelezen: 1593

22993

Reacties: 2
Gelezen: 1845

38561

Reacties: 19
Gelezen: 4510

28238

Reacties: 23
Gelezen: 9463

4581

Gestart door BaDu

Reacties: 14
Gelezen: 8631

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.