Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

XML output van BrouwHulp

Gestart door Swaegers, 07-01-2020 11:33 u

Vorige topic - Volgende topic

Swaegers

Met BrouwHulp is het mogelijk om een recept als BrouwHulp XML of BeerXML bestand te exporteren.
Dit wil ik gaan benutten om mijn recepten in mijn Speidel brouwmachine te importeren via MySpeidel.
MySpeidel kan recepten importeren in BeerXML formaat, echter geeft dat een foutcode bij beide XML formaten van BrouwHulp.
Ook zie ik geen verschil in de inhoud van beide XML bestanden.
Wie heeft hier ervaring mee of weet een oplossing.

middelaersch

Wat voor foutmelding krijg je precies?

Scorpionrose

Citaat van: Swaegers op 07-01-2020  11:33 uMet BrouwHulp is het mogelijk om een recept als BrouwHulp XML of BeerXML bestand te exporteren.
Dit wil ik gaan benutten om mijn recepten in mijn Speidel brouwmachine te importeren via MySpeidel.
MySpeidel kan recepten importeren in BeerXML formaat, echter geeft dat een foutcode bij beide XML formaten van BrouwHulp.
Ook zie ik geen verschil in de inhoud van beide XML bestanden.
Wie heeft hier ervaring mee of weet een oplossing.

Je bedoeld dat bij het importeren in myspeidel hij een foutcode geeft?
Als dat zo is moet je eens een xml van speidel vergelijken met die van BrouwHulp.
Het kan gaan om hoofdletters/kleine letters of andere leestekens.

3,14t

Heb je < of >, ofwel kleiner of groter dan, tekens gebruikt ergens in een stukje tekst?
En afhankelijk van de positie kan een / ook parten spelen.

Alexander_H

Die export heeft zo te zien geen C:data blokken, weet iemand waar je een fatsoenlijke .xsd van dat formaat kunt vinden? Er zijn meerdere versies schijnbaar.

middelaersch

Citaat van: 3,14t op 08-01-2020 &nbsp;12:27 uHeb je < of >, ofwel kleiner of groter dan, tekens gebruikt ergens in een stukje tekst?
En afhankelijk van de positie kan een / ook parten spelen.

Dat zou geen probleem mogen zijn als e.e.a. goed geïmplementeerd is.

https://docs.oracle.com/cd/A97335_02/apps.102/bc4j/developing_bc_projects/obcCustomXml.htm

Swaegers

Inmiddels duidelijk dat de BrouwHulp XML output niet correct is. Om het bestand te kunnen inlezen ontbreekt de <NAME>naam</NAME> bij het XML deel van het mash schema.
Nu ik het bestand wel kan inlezen bij MySpeidel blijkt dat de BrouwHulp gegevens niet goed worden overgenomen door MySpeidel. Het recept in MySpeidel, komt dus niet goed overeen met dat in BrouwHulp.
Ik heb dus niets aan de XML-output van BrouwHulp helaas.

mbroek

Heb je de laatste versie BrouwHulp. Er zijn namelijk fixes geweest voor jouw probleem

Swaegers

Ik werk met de laatste versie BrouwHulp 5.3.5.2.

Oscar

Citaat van: Swaegers op 08-01-2020 &nbsp;19:24 uInmiddels duidelijk dat de BrouwHulp XML output niet correct is. Om het bestand te kunnen inlezen ontbreekt de <NAME>naam</NAME> bij het XML deel van het mash schema.

BrouwVisie heeft deze wel.... ^-^ :brouwen: ;)

Citaat van: Swaegers op 08-01-2020 &nbsp;19:24 uNu ik het bestand wel kan inlezen bij MySpeidel blijkt dat de BrouwHulp gegevens niet goed worden overgenomen door MySpeidel. Het recept in MySpeidel, komt dus niet goed overeen met dat in BrouwHulp.

Wellicht een bug in Myspeidel ?  :weetniet:

middelaersch

Citaat van: Swaegers op 08-01-2020 &nbsp;19:24 uInmiddels duidelijk dat de BrouwHulp XML output niet correct is. Om het bestand te kunnen inlezen ontbreekt de <NAME>naam</NAME> bij het XML deel van het mash schema.
Nu ik het bestand wel kan inlezen bij MySpeidel blijkt dat de BrouwHulp gegevens niet goed worden overgenomen door MySpeidel. Het recept in MySpeidel, komt dus niet goed overeen met dat in BrouwHulp.
Ik heb dus niets aan de XML-output van BrouwHulp helaas.

Heb je daar wel een naam ingevuld dan?
Als je dat niet doet 'verzint'  BrouwHulp zelf default namen voor de maisch stappen, maar die zet hij niet in de xml file.

(Ik ben zelf wat software aan het bouwen en importeer de BrouwHulp database daarin. Zodoende liep ik daar tegenaan.
Verder zijn de BrouwHulp bestanden overigens prima te lezen, niks mis met die xml's voor zover ik het overzie.)

middelaersch

Citaat van: Oscar op 09-01-2020 &nbsp;18:54 uWellicht een bug in Myspeidel ?  :weetniet:

Zou goed kunnen.

Alexander_H

Geen CDATA blokken bij string velden is vragen om problemen ...
Er zijn sowieso verschillende versies van beerXML (xsd) in omloop, dus welke hebben ze geïmplementeerd bij MySpeidel?

Vergelijkbare Topics (7)

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.