Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Electra niet geschikt voor brouwketel?

Gestart door den_organolept, 01-01-2003 16:55 u

Vorige topic - Volgende topic

MO

Dank voor jullie advies; ik zal er de volgdende keer rekening mee houden. Ik sta half onder de afzuigkap met de grote brander; dus er is afzuiging. Ik kan het raampje open zetten dan is het nog veiliger. Ik heb een dichte keuken, dus kat en baby (maar dat duurt nog een paar maanden) hebben er niet direct last van. En zeepsop zal ik ook nogmaals testen

Gr
MO

Edgar

Jan-Willem, je hebt zeker een punt wat betreft luchttoevoer in al die moderne potdichte huizen (met keramische kookplaat of soortgelijke horror :o ), waar een (soms ook nog gesloten) ventilatiestripje voor de frisse lucht moet zorgen. Had ik even niet aan gedacht. Raam open dus inderdaad!

JWVG

Ha Martin!

Een baby in aantocht, gefeliciteerd! Hoogste tijd voor het brouwen van een geboortebier, natuurlijk. Volgens mij is daar wel het e.e.a. over te vinden op deze site  :proost2: .

JW.

PaulArts

Ik brouw al geruime tijd met twee elektrische ketels met thermostaat. Bij het koken hang ik er dan wel een dompelaar bij om meer kookvermogen te krijgen. Voldoet prima!
Paul Arts

Herman

Als je het electriciteitsverbruik t.o.v. gasverbruik voor lief neemt wel ja.... Als de aanschaf nog gedaan moet worden, kun je het beste voor gas gaan.

Overigens heb ik een aparte aardgaskraan bij mijn Mammuth, ik heb hem alleen nog nooit aangesloten en geprobeerd.

Herman

Wimke

Hoi ulieden,

ik brouw al een aantal jaren waarvan een tweetal met twee elektrische ketels waarvan een uit Beverlo. bevalt me prima ook voor het hop koken dan zet je hem op de ontsapstand.
Maar natuurlijk is er een maar je moet hem eerst even op zijn kop zetten aan de onderzijde een plastic kapje verwijderen en een verzegeld dingetje (ben even de naam kwijt) een halve slag bijgeven dan kookt hij als een gek.
Vergeet niet het plastic kapje terug te zetten.
Helemaal makkelijk wordt het als je van een motortje van een relexstoel een roerder maakt. :slaperig:

Groet Wim

den_organolept

Dag brouwers,

Ik ben uiteindelijk toch maar voor de Mammuth-brander met fles gegaan. Hierbij heb ik een 40 liter emaillen ketel.

Ik heb er nu ook een bier mee gebrouwen en hij bevalt uitstekend.

Ik vraag me alleen af hoeveel brouwsels zo'n gasfles meegaat.

Edwin

Ha Organo  :proost:

Het valt mij altijd weer tegen hoe slecht die flessen uitkomen. Ik kan zo'n 3 keer brouwen en dan zit er nog voor het maischen voldoende in de fles...maar dan moet ik nog koken. Snel op en neer naar de winkel gaat dan niet, dus lever ik de fles met nog een deel gas weer in voor een nieuwe. Eigenlijk zonde van het gas. Ik denk dat een tweede fles voor mij wel een optie is.

Edwin

Vergelijkbare Topics (7)

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.