Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Even voorstellen : brouwerij de gijsbrecht

Gestart door Brouwerij de Gijsbrecht, 15-10-2019 15:55 u

Vorige topic - Volgende topic

Brouwerij de Gijsbrecht

Hoi

Omdat wij zo enorm van bier houden en het ook eens tijd werd om het zelf te gaan brouwen, zijn we op zaterdag 6 september begonnen. Thuis in de bierschuur, waar we in de morgen zijn gestart met een bock. Niet gehinderd door enige kennis en ervaring vonden we het nodig om in de middag ook nog even een Karmeliet kloon te maken. Uiteindelijk zijn we van 09:00 tot 22:00 bezig geweest met deze eerste bieren. Beide brouwsels zijn met de nodige hindernissen gemaakt en zijn momenteel op fles. Op za 28 september hebben we een dubbelbock gemaakt die nog op fles moet.

Apparatuur: kleine schrootmolen, Brewferm ketel van 27 L, van alles om te meten, wegen, over hevelen etc. Inmiddels drie vergistingsemmers en een vergistingsfles en genoeg mout op voorraad om de hele winter bier te kunnen maken.

Gisten gaat nu nog in de woonkamer, maar we hebben plannen om een vergistingskast te maken

Verder zijn we nog in blijde afwachting van een levering van Braumarkt (Easybrew 30 => Brewster Beacon).

Groeten eric en marco

tdp

Gewoon vol gas beginnen, goed bezig heren :)!

Een vergistingskast waarmee je gecontroleerd kunt vergisten is echt een meerwaarde waarvan je veel plezier zult beleven!

TeVeHa

Houdoe, jullie geven er wel een lap op moet ik zeggen,  meteen twee, haha, èèrlijk? Dàt heb ik nog nooit gezien, ik heb het zelf ook nooit gedaan, succes.

Vergelijkbare Topics (7)

35912

Reacties: 5
Gelezen: 1886

27057

Reacties: 8
Gelezen: 3705

5176

Gestart door Petor

Reacties: 14
Gelezen: 3987

40093

Reacties: 1
Gelezen: 750

28886

Reacties: 5
Gelezen: 1792

19102

Reacties: 18
Gelezen: 11450

43736

Reacties: 9
Gelezen: 1117

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.