Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Brewfather

Gestart door Edwin brouwt, 04-08-2018 09:13 u

Vorige topic - Volgende topic

henkie

Kan iemand mij vertellen waar deze getallen voor staan?

brewfather.jpg

Spyro

Citaat van: henkie op 19-05-2022  16:37 uKan iemand mij vertellen waar deze getallen voor staan?
Dat is de pitching rate van je gist, als je normaal 1 gram per liter moet toevoegen dan moet je voor een Ale slechts 0,75 gram per liter gebruiken, beetje under pitchen dus om een fruitiger bier te verkrijgen, voor een lager is dat dus x 1,5 of 2 afhankelijk van je wortsterkte....

Jacques

Citaat van: henkie op 19-05-2022  16:37 uKan iemand mij vertellen waar deze getallen voor staan?

brewfather.jpg

Ze zijn overgenomen van Brewer's Friend.

De hoeveelheden zijn extreem hoog. Als je de factor 0,35 gebruikt voor bovengist en 0,75 voor ondergist zit je goed. Dit geldt zeker als je niet de gist dumpt na 2 à 3 dagen. Iets wat de meeste hobbybrouwers niet doen.

andrevanderniet

Heb brewfather gedownload en gebruikt. Direct de betaalde versie. Diverse andere software draait niet op IOS, deze wel. Zowel op telefoon als de webversie. Heb nu gewerkt met eerste recept, ziet er goed uit.

lexkato

hallo allen,

ik heb een vraagje over de gearchiveerde badges.
aangezien wij brewfather ook voor de belasting willen gebruiken zou ik graag snel het start en eind SG in Plato willen zien.
Dus niet wat het in het recept staat maar de werkelijke gegevens.
kan iemand mij hierbij helpen?

ik heb ook al geprobeerd een notitie toe te voegen maar die kan ik daarna nergens meer terug vinden :weetniet:

alvast bedankt voor jullie hulp

Edwin brouwt

Hallo Lex,

Je kunt toch voor het programma onder instelling als eenheden in Plato zetten?
Dan zie je bij je recept de gemeten waardes staan zoals in het bijgevoegde plaatje. Of bedoel je iets anders?

Screenshot_20220923-214255_Chrome.jpg

lexkato

Bedankt voor je antwoord Edwin,

Dit is wel wat ik bedoel alleen zitten wij nog vast in SG eenheden tijdens het brouwen en praten we nog niet in Plato.
Ik had dus gehoopt dat dit ook zichtbaar zou zijn in beide waardes.

Weet jij toevallig ook waar je gemaakte notities blijven die je via het potloodje bovenin kunt invoeren?

Edwin brouwt

Klopt dat die verzameling van waardes maar 1 eenheid weergeeft. Wel kun je het zo instellen dat boven in alle 2 de eenheden worden getoond zoals in de 1e afbeelding.

En je aantekeningen zie je toch gewoon tussen je brouwlog staan? (Zie 2e afb)

Screenshot_20220925-174136_Chrome.jpg

Screenshot_20220925-174241_Chrome.jpg 

lexkato

Ik heb de waardes inderdaad op dubbel weergeven gezet.
Maar wat ik eigenlijk bedoel is dat als een badge gereed is of gearchiveerd zie je bovenaan wel de waardes staan maar dit zijn de waardes van het badge-recept en niet de werkelijk gemeten waardes tijdens het brouwen.(zie afbeelding)

De gemeten waardes staan er wel onder, maar die zijn weer in SG en niet dubbel weergegeven.

Misschien toch maar gaan leren werken met Plato ;)

Mijn notities heb ik wel gevonden, dus daar kan ik wel wat mee om de gemeten Plato waardes te noteren.

Bedankt voor je hulp!
2022-09-26 (2).jpg

Vergelijkbare Topics (7)

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.