Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Slijmprop in mijn bier

Gestart door erdeve, 27-03-2018 09:39 u

Vorige topic - Volgende topic

erdeve

Help!
Ik heb ineens een soort slijmprop in mijn RIS. Het lijkt wel een beetje op een vliesje.
Nog nooit eerder gehad en ook niet in de rest van deze batch die al gedronken is.

Zou dit misschien kunnen komen van de kou van afgelopen tijd? Ik bedacht het mij te laat om het bier te verplaatsen naar een warmere plek. Het bier heeft minimaal 2 nachtvorsten in de niet geïsoleerde garage gestaan.

Ik heb dit bier vaker gebrouwen en ik heb niet het idee dat er iets in het proces anders is gegaan.
Iemand een idee wat het zou kunnen zijn?

Mark GA

Dat is gewoon goor hahaha
The Blob!
Gokje: gistklont?
Heb je het in al je flessen?

erdeve

Dit zijn de laatste flessen die ik nog heb van deze batch. De rest was allemaal goed (zelfde batch).

Mark GA

ciesvandekwis

Infectie met slijmvormende bacteri├źn?

erdeve

Het smaakt verder zoals het zou moeten.
Er zou wat meer schuim op mogen, dat wel.
Het is dus zoals ik het bier zou willen, behalve dan dat glibberige gedeelte  ;D

Erick

Ik weet niet wat het is maar kom tot nader order geen biertje bij je drinken  :lol:

Koen S

Volgens mij is dit bier niet vegetarisch.  :nut:

BrouwMark

Toevallig geklaard met gelatine?

Thamerdal

Wat het ook is, ik zou het wegkiepen, bleh!  :lol:

erdeve

Citaat van: BrouwMark op 27-03-2018  15:07 uToevallig geklaard met gelatine?

Nee

erdeve

Zou dit het misschien kunnen zijn?

CiteerThe ugly (But not bad): A significant amount of yeast has been intentionally left in the beer as a part of the style. Think German-style hefeweizen. While some American-style hefe beers have been processed so as to keep the yeast in suspension, this is not always the case. The yeast can sit on the bottom of the bottle in a thick mass. There are examples with so much yeast in them that the beer looks muddy and the sediment will actually be so thick that it has to be coaxed out of the bottle in chunks. Big, fat floaters. Thick brown sludge oozing from the bottom of the bottle: not very appetizing. For these beers it is recommended that the bottle be laid on its side and gently rolled back and forth for a few minutes so as to "rouse the yeast" and get it into suspension before pouring. Bottled beers of this type should always be roused and then poured into an appropriate glass. Great beers if served properly.
Bron: https://www.anchorbrewing.com/blog/ask-bob-brewer-floaties-in-craft-beer/

Mark GA

Citaat van: Mark Green Anchor op 27-03-2018  09:49 uGokje: gistklont?

I rest my case

BrouwMark

Hay

Zo zie je maar weer het advies wegkiepen word altijd veel te snel gegeven.
En daarbij dat kan altijd nog.

Jacques

Vergelijkbare Topics (7)

31119

Reacties: 5
Gelezen: 1593

36991

Reacties: 17
Gelezen: 3308

6324

Reacties: 37
Gelezen: 14746

25376

Gestart door Herder

Reacties: 7
Gelezen: 3621

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.