Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Hallo! zal me eindelijk eens voorstellen! Bram

Gestart door bramoever, 14-02-2017 17:55 u

Vorige topic - Volgende topic

bramoever

Goede avond,

Heet Bram, net vader, komt uit Son (tegen Eindhoven) en hou van bier    :proost:

Lees al een aanzienlijke tijd mee op het forum, dacht zal toch maar eens voorstellen zodat ik ook her en der keertje kan meebabbelen dan wel vragen kan stellen.

Al een hele tijd wil ik bier gaan brouwen (mijn stiefvader deed dit "vroeger" ook altijd zelf, althans die verhalen hoor ik altijd).
Altijd gedacht dat dit te moeilijk was.
Laatste tijd flink aan het inlezen, bedenken hoe ik het wil gaan doen. Tevens aantal bierbrouwboeken gekocht en meeste al uit (behalve YEAST, toch een drempel dat Engels en wat meer eenzijdige stof :P )
Gekozen voor een 3 pans-opstelling (zwaartekracht)
Momenteel heb ik bijna al mijn brouwtechnische materiaal verzamelt en kan ik dit allemaal in elkaar gaan knutselen (hopelijk dat de temperatuur snel wat beter wordt dat ik buiten het slijp en boor werk etc kan uitvoeren).
Heb gekozen voor 3x bierfusten omdat ik bierbrouwen in fusten gewoon een gaaf gezicht vind (gekocht via een handelaar, nadrukkelijk erbij verteld  dat t afkeur etc mocht zijn omdat ik ze voor dit doeleinde ging gebruiken, en had er toevallig 3 staan)
Ook een grote koelkast op de kop getikt om vergistingskast van te maken.
Verder alle rvs materialen, siliconenslangen, wals etc etc.

Moet zeggen dat ik wel voort ongeduldig word tot ik het af heb ;)

Kort wie ik ben en waar ik sta in het brouwproces

j.heesters3

Welkom op het forum. Kom zelf ook uit Zuid Oost Brabant. Geniet van het brouwen. Op dit forum staan genoeg adviezen om o.a. hevelfilters te maken. Heb er zelf ook een gemaakt van wat koperen buisjes. Erg makkelijk en goedkoop. Ga ook eens kijken bij een brouwer  in de buurt. Daar leer je ontzettend veel van.  Veel succes met brouwen en geniet vooral van je eigen bieren.

Jos

EvdBroek

Succes Bram! En de groeten van een andere Brabantse brouwer 😉

Dugraph

Mooi verhaal! Al lekker onderweg, succes met je vorderingen!

Groeten van een andere verse vader  :biersmile:

bramoever

Citaat van: j.heesters3 op 14-02-2017  18:17 uWelkom op het forum. Kom zelf ook uit Zuid Oost Brabant. Geniet van het brouwen. Op dit forum staan genoeg adviezen om o.a. hevelfilters te maken. Heb er zelf ook een gemaakt van wat koperen buisjes. Erg makkelijk en goedkoop. Ga ook eens kijken bij een brouwer  in de buurt. Daar leer je ontzettend veel van.  Veel suc6 met brouwen en geniet vooral van je eigen bieren.

Jos

Als hevelfilter ga ik gebruik maken van het javal type, welke ik direct aansluit op mijn kraan...
Om het geweven rvs open te houden heb ik rvs veren gekocht die ik erin kan doen (1 maat te groot rvs vlechtwerk bestelt, voor mocht ik problemen krijgen met hoppellets, kan ik er nog een extra maatje kleiner rvs vlechtwerk in doen)

Brouwers in de buurt moet ik nog is eventjes kijken, informatie is motivatie en controle op je werk is altijd goed natuurlijk... Moet alleen wel wat mensen vinden dan die en kunnen brouwen en waar de manier van kennisoverdracht en het persoon klikt :P haha ;)

bramoever

Citaat van: Dugraph op 14-02-2017  20:29 uMooi verhaal! Al lekker onderweg, succes met je vorderingen!

Groeten van een andere verse vader  :biersmile:

Mooi verhaal, lekker kort  :nut:

Ja heb al best wel wat, moet alleen nog alles in elkaar zetten en bouwen, en überhaupt brouwen ;)
Werkt dat een beetje, de verse vader uithangen en brouwen (kan natuurlijk niet zomaar ff half uurtje met de kleine aan de gang)

Jeukstaardt

Citaat van: bramoever op 14-02-2017  22:19 uWerkt dat een beetje, de verse vader uithangen en brouwen (kan natuurlijk niet zomaar ff half uurtje met de kleine aan de gang)

Ach, als je je mout gestort hebt moet het al gauw een uurtje maischen ;)

Dugraph

Citaat van: bramoever op 14-02-2017  22:19 uMooi verhaal, lekker kort  :nut:

Ja heb al best wel wat, moet alleen nog alles in elkaar zetten en bouwen, en überhaupt brouwen ;)
Werkt dat een beetje, de verse vader uithangen en brouwen (kan natuurlijk niet zomaar ff half uurtje met de kleine aan de gang)

Ik zat precies met dezelfde vraag. Afgelopen weekend voor het eerst sinds langere tijd weer eens gebrouwen en als de zorg bij je vrouw (of iemand anders) ligt dan gaat het prima kan ik melden!   :brouwen:

Op dagen dat je zelf verantwoordelijk bent voor de kleine dan kan het m.i. nog steeds maar dan moet je een beetje plannen. Ik heb mijn brouwdag eens in kaart gebracht en gekeken wanneer er gaten vallen. Als ik de start goed plan kan ik in de dalmomenten prima een luier verschonen en evt een voeding doen.

MarinusHolkema

Gelukkig laten kinderen zich net zo goed inplannen als een brouwdag  :)

Ik heb mijn brouwdagen verplaatst naar de avond. Schroten, klaarzetten e.d. is zoveel mogelijk van te voren gedaan. Als de kinderen op bed liggen rond zeven uur. Begin ik. Meestal rond elven zit alles in de gisttank en is het meeste schoon. De dag daarna wordt het echt schoon.

Rich

Ik doe 1x in de maand een extra dagje kdv zodat ik kan brouwen. Kost wat maar dan heb je wel een hele dag voor jezelf, iets dat niet zoveel meer voorkomt met een kleine erbij!

joenedu

Op zich gaat het brouwen ook nog beter als ze zo klein zijn... die van mij zijn 2, 4 en 6 en dat is af en toe best eng met een kokende ketel op een tafeltje. Maar wel weer hulp bij het bottelen! ;)

SanderH

Met een zoon van 13 is het veel makkelijker!

CiteerPap, mag ik schroten? Ja hoor (SNEL, koffie halen!)

Dugraph

Haha elke leeftijd kent z'n uitdagingen, en z'n kansen als ik het zo lees.

Hulp hoef ik de komende jaren nog niet te verwachten dus het beste wat ik kan doen is mijn brouwdag om zijn voedings- en slaapritme heen plannen. Of uiteraard de zorg uitbesteden  :)

Vergelijkbare Topics (7)

36207

Reacties: 3
Gelezen: 1320

22160

Gestart door Jelles

Reacties: 2
Gelezen: 1289

34828

Reacties: 3
Gelezen: 1367

32373

Reacties: 1
Gelezen: 1205

30383

Reacties: 7
Gelezen: 2223

27971

Reacties: 7
Gelezen: 2438

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.