Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Duitse bieren

Gestart door Hoppie, 18-11-2005 20:50 u

Vorige topic - Volgende topic

Hopmans

Uit Delerium Tremens:

Citeerhaha, ik schud je weer eens de hand. Weg met die dunne slappe karakterloze suf-gekruide Belgische rommel biertjes (op wat uitzonderingen na)! Eigen bier eerst! en dan de Duitsers!

Kun je een aantal voorbeelden van makkelijk te verkrijgen bieren
opnoemen Martin (of iemand anders uiteraard)?

Het is wel een oude middeleeuwse wet (het reinheitsgebot), maar het heeft wel zijn voordelen.
Geen sinaasappelschilletjes, suiker en koreander, maar lekker puur mout.

Zijn er ook wat zwaardere bieren bv 8% die hier te koop zijn?

:degroeten:

Eduard: Het reinheitsgebot heeft niets met een rivier te maken :)

MO

helaas hop, je zult de auto in moeten, maar dat doe je graag zeg je altijd. Misschien ga ik er wel een handeltje in beginnen. In Nederland zijn er nauwelijks Duitsers te koop. Enige wat ik tegenkom is af en toe een weizen bier (erdinger, loewenbraeu).
Overigens is de max van 99.5% van de Duitse bieren 7.5%. Zonder suiker moet je vreemde trucs uithalen om zwaarder bier te maken.
Bestel maar, en als je het goed vindt dat ik er een kleine marge opzet, wil ik best Duitse bieren leveren.

Hopmans

Aan de deur?  :idea:

Uhh, dacht het niet Hoppie  :neenee:

Mmm, misschien kom ik eens die HERMS van jou bekijken.  ???
Neem ik gelijk een paar homebrews mee (Uiteraard voor korting).  ::)
Lekker moutig, maar licht hoppig uiteraard.  ;)

:degroeten:

Eduard

Ik zou Altbier aanraden. Is van Diebels te krijgen maar ook van kleinere brouwerijen. Met een beetje mazzel vind je nog eens een Köstritzer Schwarzbier, Berliner Weiße, Doppelbock, Kölsch, Leipziger Göze of misschien zelfs een Rauchbier. Over de grens kun je ook in de herfst Märzenbier of Oktoberfestbier halen.

Maar voor de rest, MO schreef het al, het leeuwendeel van de in Nederland verkrijgbare Duitse bieren zijn pilsners en Weizenbieren.

Vergelijkbare Topics (7)

4318

Reacties: 5
Gelezen: 2962

12-05-2006 09:02 u
door Jacobus
6721

Reacties: 4
Gelezen: 1828

78

Reacties: 3
Gelezen: 13918

29804

Reacties: 9
Gelezen: 4937

7638

Gestart door Gerb

Reacties: 35
Gelezen: 12045

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.