Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

BrouwHulp & datums

Gestart door seed7, 04-11-2016 11:32 u

Vorige topic - Volgende topic

seed7

Het probleem heb ik in het verleden al eens bij Adrie gemeld, maar hij kan het niet reproduceren, vandaar dat ik nu hier maar eens vraag of anderen daar ook tegen aan lopen.

Met grote regelmaat verhaspeld BrouwHulp de datums in brouwsels, zowel de brouw- als de botteldatum. Digits van jaar en maand zijn ineens verwisseld, soms ook van dag. Als ik het opmerk is e.a. nog wel handmatig te corrigeren, maar inmiddels heb ik het een paar keer gemist en nu kan ik er "geen chocolade" meer van maken. Ook is de hoeveelheid data inmiddels zodanig dat je niet voor je lol door het reuze xml bestand gaat zoeken. Brouwdatums zijn belangrijk voor mij omdat sommige bieren een jaar of langer (moeten) staan voor ze afgevuld worden en er staan er meestal een tiental of meer.

Dus, zijn er anderen die dit ook zien?

Het is bij mij onder alle WinO-essen van 2000 t/m 10 voorgekomen.

Ingo

Serge VL

Kan te maken hebben met je regional settings op je PC en daar het formaat datum tijds aanduiding, als die tussentijds gewisseld worden kan het mogelijk gevolgen hebben.
Zelfde met de klavier instellingen als je die wisselt vb van NLD INTL (US toesenbord) naar NLD NL (Nederlands toetsenbord) kan de datum tijds aanduiding soms automatisch mee veranderen. (toch al zeker in Excel)

mbroek

Ik heb dat ook wel gezien onder Wine op Linux. Het zal gerust iets met een regionale setting te maken hebben.
Het probleem wordt volgens mij veroorzaakt door de slecht geschreven beerxml specificatie die het datum format eigenlijk vrij laat.

Nu zou je wel verwachten dat 1 en hetzelfde programma op 1 computer consequent hetzelfde doet, maar het gaat wel eens mis.

JanEric

Mij is dit ook wel eens opgevallen. In de naam van het brouwsel zet ik nu standaard de datum erbij zodat ik in ieder geval weet wanneer ik gebrouwen heb en het kan corrigeren. Ben er ook nog niet achter waarom dit optreedt.

seed7

Da's een handige "hack" Jan Eric.

Tav datumformaten, daar is op allerhande fora veel over te doen en in de door mij gebruikte taal (Python) loop ik ook regelmatig tegen problemen aan (kent b.v geen middernacht @ 24h alleen 0h de volgende dag) maar in de xml wordt gewoon een door streepjes gesepareerde datum opgeslagen, da's een string waar niets aan veranderd hoeft te worden. Niet door Windows, niet door Adrie's programma, immutable. Het is gewoon een data-entry veld.

Ingo

Underdike

Als ik het programma open krijg ik altijd een prompt dat er een fout in de Wyeast-lijsten zit, als ik dan op Ok klik opent het programma normaal, en functioneert als normaal...

Niels B.

Hi Ingo,

Ik heb dat probleem ook! Het gebeurt soms wel, soms niet. Erg lastig, zeker in het midden van het jaar!

tdp

Citaat van: Underdike op 04-11-2016  13:34 uAls ik het programma open krijg ik altijd een prompt dat er een fout in de Wyeast-lijsten zit, als ik dan op Ok klik opent het programma normaal, en functioneert als normaal...

Maar dat staat compleet los van de vraag van Ingo... (en is een ander topic voor ;))

Vergelijkbare Topics (7)

37751

Reacties: 11
Gelezen: 3742

5778

Reacties: 68
Gelezen: 26608

41418

Reacties: 5
Gelezen: 1377

26067

Reacties: 11
Gelezen: 7109

34121

Reacties: 27
Gelezen: 9528

41050

Reacties: 6
Gelezen: 1540

25756

Reacties: 4
Gelezen: 2653

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.