Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Keuze, klikken of niet klikken (nieuwe blog online)

Gestart door Zooms, 13-09-2016 10:50 u

Vorige topic - Volgende topic

Zooms

We lezen wat af als hobbybrouwers. Toen ik als hobbybrouwer begon, dat is het pre-internet tijdperk, betekende dat van je weinige spaargeld of het restje studiegeld dat je had naar de boekwinkel ging om een boek kopen. Tegenwoordig is dat wel anders. Ga naar je vriend Google en tik gewoon maar wat in dan krijg je altijd wel resultaat. En het aantal pagina's resultaten zullen alleen maar groter worden.

We schrijven immers steeds meer. We schrijven ook steeds regelmatiger. Nu we het toch over vroeger hebben: een regelmatig terugkerende geschreven bijdrage noemden we een column. Let op: dat is dus al in de tijd dat engels-talige woorden populair werden. Nu de schrijf-diarree wat krachtiger begint te worden en de bijdrage meestal niet meer op papier maar op een site ergens op internet terecht komen noemen we het een blog.

Bloggen komt ook bij hobbybrouwers steeds meer voor. Getuige de enorme discussie die een blog van Wolter laatst nog heeft opgeleverd kijkt de hobbybrouwer kritisch naar een blog en het al dan niet kunnen van het aankondigen van een blog met directe link die wordt gehost op een site van een commerciële partij....

Ik geef jullie hierbij direct de keuze. Klik om te lezen: http://www.debierkaai.net/artikelen/keuzes of klikken om NIET te lezen  ;D

Ronald

tdp

Dugraph

Leuk stuk. Ik heb dezelfde ervaring als ik om de speciaalbieren vraag; de meest exclusieve is vaak een Hoegaarden Wit of Leffe Blond...

De bierkaart die je beschrijft zie je ook steeds vaker. De gemiddelde pilsdrinker heeft vast het gevoel dat er een nieuwe wereld voor hem opengaat maar wij hobbybrouwers zijn te verwend denk ik...

Bram86

Ik verwacht niet per se een obscure bierkaart, maar een paar lekkere Belgische bieren zijn nooit verkeerd. Het probleem zit hem meer in de contracten die horecagelegenheden met grote biermerken hebben.

Wolter

Weer een erg leuke column/blog artikel. Gelukkig is het lang niet overal zo.  :D

Peterrr

Tja, bij veel gelegenheden is het zoeken naar het "pareltje" dat of je nog niet kon of heel aangenaam verrast te worden.
Maar gelukkig het gaat steeds een beetje beter in de Nederlandse horeca ( met het bier dan ....)

Leuk stukje.

Haagse Wouter

Een erg leuk artikel zooms! Ik kon me het gewoon helemaal voorstellen hoe je daar gezeten hebt.

Adbrouwt

Besloten toch maar te klikken en ook nu de verleiding om niets te kopen weer kunnen weerstaan.

Leuk stukje Zooms. Ook ik ben altijd op zoek naar dat pareltje op biergebied. Maar voor het beschreven geval heb ik altijd een plan twee. Duvel of tripel. Want een droge bek wil je zeker niet.

Jacques

Leuk blog Ronald. Binnenkort is er website die het mogelijk maakt het kaf van het koren te scheiden. Het opzetten van deze site kost mij eerlijk gezegd meer tijd dan ik ingeschat had...

Zooms

Dank jullie voor de complimenten.

Citaat van: Adbrouwt op 13-09-2016  20:42 uBesloten toch maar te klikken en ook nu de verleiding om niets te kopen weer kunnen weerstaan.

Leuk stukje Zooms. Ook ik ben altijd op zoek naar dat pareltje op biergebied. Maar voor het beschreven geval heb ik altijd een plan twee. Duvel of tripel. Want een droge bek wil je zeker niet.
Helaas, geen Duvel. De Karmeliet kwam het dichtste bij een tripel.

Citaat van: Jacques op 13-09-2016  21:39 uLeuk blog Ronald. Binnenkort is er website die het mogelijk maakt het kaf van het koren te scheiden. Het opzetten van deze site kost mij eerlijk gezegd meer tijd dan ik ingeschat had...
Leuk Jacques. Jammer dat het hier wat dat betreft pover bedeeld is. Het lijkt er op dat de gevestigde brouwerijen extreem stevig voet aan de grond hebben. Tijd voor een goed biercafe waar je bij voorkeur ook een hapje kan eten. Iemand ondernemend genoeg? Pak dan je kans!

Haagse Wouter

Toch vind ik een Karmeliet geen slechte keuze! Na al die tijd is het toch wel één van mijn favoriete bieren.
Hij blijft heerlijk fris en uniek van smaak.

Gerlachus

Was vorige week in een gerenommeerd restaurant ter gelegenheid van alweer 9 jaar huwelijk. De wijnkaart was overvol maar de bierkaart teleurstellend. Ze waren wel bezig met het samenstellen van een bier-arrangement, maar hadden het dus nog niet.

Bier wordt door veel restaurants nog als "boerig" gezien, wat volledig ten onrechte is, getuige de vele restaurants die een ruime keus bieden. Als je als restaurant nu niet op die kar springt, ben je straks nog te laat.

Nadeel is wel dat veel horeca een deal heeft met bijvoorbeeld Heineken en dan mag er alleen bier uit hun assortiment worden geschonken, wat niet altijd op veel enthousiasme kan rekenen. Onafhankelijke horeca wil nog wel eens uit de band springen, maar je moet ze met een kaarsje zoeken.

SanderH

Een maat van me heeft een café gehad in Haarlem, Jopen stad bij uitstek. Ook hij nam de hoofdmoot van zijn pils bij Heineken af. Maar hij gaf Heineken de keuze, geen afname of afname maar ook Jopen in het café kunnen schenken/tappen. Als de omzet maar voldoende is (3 tanks in de kelder ipv fusten) past ook de Heineken zich wel aan. Ze verkopen liever 10 hl wel dan niet.

Zolang je voor je pand/huur geen dikke schuld bij een van de grote brouwerijen hebt, zullen ze zich redelijk makkelijk laten overhalen.
Vaker is de eigenaar niet geïnteresseerd in de "beer geeks" is mijn ervaring.

Bart LJ

Het mooiste vind ik altijd dat als je vraagt welke bijzondere bieren ze hebben dat ze dan Radler en Malt noemen en dat je dan eigenlijk nog serieus iets terug moet zeggen...

Zooms

Citaat van: Bart LJ op 16-09-2016  12:15 uHet mooiste vind ik altijd dat als je vraagt welke bijzondere bieren ze hebben dat ze dan Radler en Malt noemen en dat je dan eigenlijk nog serieus iets terug moet zeggen...
Ja, erg he? En probeer dan beleefd te blijven :petje-af:, en niet de professor uit te hangen. Vaak pruttel ik dan maar wat, diegene die aan je tafel komt kan er immers ook niets aan doen. Maar in dit geval was de bediening zo beroerd dat ik me niet geremd heb gevoeld  >:D

Vergelijkbare Topics (7)

40030

Reacties: 269
Gelezen: 70575

29898

Gestart door Lutz

Reacties: 17
Gelezen: 6611

27944

Reacties: 2
Gelezen: 1890

23162

Reacties: 8
Gelezen: 3331

1479

Reacties: 5
Gelezen: 6734

42392

Reacties: 15
Gelezen: 2845

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.