Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

We willen er toch wat op plakken

Gestart door Jeroen76, 03-02-2016 21:25 u

Vorige topic - Volgende topic

Jeroen76

Ons bier staat al bijna 2 weken op 3 graden in de koelkast en we willen er toch een etiketje op plakken. Vandaar even met Photoshop CS5 het volgende gemaakt in zeer korte tijd. ;)

We zijn ondertussen aan het nadenken over een leuke(re) naam, maar beginnen er toch ook wel weer aan te wennen en het bekt wel lekker... 'Een Aalscholver', een vogel die hier 24/7 op de lantaarnpalen langs het kanaal lijkt te drogen. Tips zijn welkom!

We willen de etiketten gaan plakken met melk, na eerste test lijkt dit perfect te werken, maar staat ook nog een pak behanglijm hier weg te stoffen dus ga daar ook even mee testen. Printen met een laserprinter op 90 grams papier.

Vriendelijke groeten,

Jeroen

mvdhiele

HuygenMeester

ken je deze nog uit Lelystad ?

:degroeten:
Huygenmeester

Jeroen76

Hahahah nee die ken ik niet... Heb even gekeken maar die vogel brengt weinig goeds,, Klokbier ging failliet en ging over in Koekoeksbier, ging ook failliet, werd stadscafĂ© en ging failliet, werd brouwerij de Pelgrim en ging .... Daar ben ik maar afgehaakt.  ::)

Kon ook niet achterhalen wat de reden van de Aalscholver was op het etiket van Klokbier, logo Lelystad kent geen Aalscholvers. Hopelijk brengen de hier neergestreken Aalscholvers ons meer succes hahahaha.

Overigens brouwt Grolsch ook Klokbier, een goedkoop pilske.

Gr. Jeroen

Jeroen76

En ze zitten er op! Gewoon met Pritt want de melk laat helemaal los als het flesje uit de koelkast komt en er condens ontstaat. Dit probleem kent Pritt niet. Werkte perfect en met 2 man zo gedaan.

We zijn dik tevreden in ieder geval.

Gr. Jeroen

homoeccentricus

Er op met Pritt is inderdaad gemakkelijk. Er terug af krijgen is een ander paar mouwen.

Jeroen76

Totaal niet hoor... Heb even getest en zet het flesje met etiket in een bakje lauw water en etiket ligt er zo af. Met een klein nat doekje veeg ik zo de Pritt weg als die er nog zou zitten. Met loog zal de rest ook wel verdwijnen.

Jeroen76

homoeccentricus

Citaat van: Jeroen76 op 19-02-2016  20:59 uTotaal niet hoor... Heb even getest en zet het flesje met etiket in een bakje lauw water en etiket ligt er zo af. Met een klein nat doekje veeg ik zo de Pritt weg als die er nog zou zitten. Met loog zal de rest ook wel verdwijnen.

Dan heb ik ooit eens Superpritt gebruikt denk ik :(

Adbrouwt

Mooi etiket. Ik heb niet direct de associatie met bier maar het geheel is sfeervol. Ik gebruik trouwens volle Koffiemelk. Nooit last gehad van loslatende etiketten.

Lincolnm3

Ik gebruik ook koffiemelk met een beetje water blijft perfect zitten

Lonnes

Ziet er prachtig uit! Zeker met die knalgele dop erbij!

Jeroen76

Dank voor de leuke reacties. Ja de gele dop bevalt ons ook. Voor volgende bieren verander ik de achtergrondkleur in bijvoorbeeld groen voor een IPA.

Inderdaad is de link met bier niet duidelijk aanwezig... Goede tip om eens naar te kijken. Overigens zie ik dat wel vaker bij andere bieren.

Fermon

Citaat van: Jeroen76 op 20-02-2016  16:53 uDank voor de leuke reacties. Ja de gele dop bevalt ons ook. Voor volgende bieren verander ik de achtergrondkleur in bijvoorbeeld groen voor een IPA.

Inderdaad is de link met bier niet duidelijk aanwezig... Goede tip om eens naar te kijken. Overigens zie ik dat wel vaker bij andere bieren.

Ik vind het een mooi etiket, origineel.

Misschien is het een idee om de takjes met krullen te vervangen door een streng met hop, en graan  of zoiets, is de link met bier ook aanwezig.

Jeroen76

Dank je, ja daar had ik ook al aan zitten denken maar vond het er in praktijk er minder uit zien. Zal eens verder zoeken naar een goede afbeelding of zelf iets maken vanuit een foto in Photoshop.

Vergelijkbare Topics (6)

3503

Gestart door Rik

Reacties: 11
Gelezen: 7011

20209

Reacties: 77
Gelezen: 25686

24284

Reacties: 4
Gelezen: 3594

24070

Reacties: 36
Gelezen: 25459

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.