Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

ff voorstellen: Daniel

Gestart door Napalm, 25-11-2015 22:12 u

Vorige topic - Volgende topic

Napalm

Hallo allemaal,

Ik ben Daniel, 34 jaar oud en sinds een maand of 4 geleden begonnen met bierbrouwen nadat ik toevallig van 2 verschillende mensen hoorde dat ze zelf bier brouwden. Na 2 brouwsels uit blik en 1 met een moutextractpakket heb ik het eea aangeschaft zodat ik afgelopen weekend voor het eerst het hele proces kon doorlopen (en gelijk wat geleerd over wanneer je een smackpack moet activeren ;))

Ik hoop veel te leren op het forum, zal vast lukken getuige de hoeveelheid informatie die hier te vinden is.

Daniel
Coevorden

Adbrouwt

Welkom Daniël, al lekker bezig. Maar ik leer ook graag weer van jou tips, foutjes en opmerkingen. Hoe waren je blikbrouwsels geworden?

brouwmus

Welkom, Daniel, dat je nog maar heel veel lekkere bieren zelf mag produceren!  :proost:

Groet,
John
Harderwijk

tdp

Hoi Daniël,

welkom op het forum! Al mooi aangestoken door het virus zie ik :)

Groet,
de TDP

j.heesters3

Welkom Daniel

Ben benieuwd wat je gaat brouwen, hou ons maar op de hoogte.
Jos

Napalm

Bedankt voor het welkom. Valt me op dat het een actief forum is waar je veel kan leren :)

Ik ben begonnen met een Brewferm IPA omdat ik IPA's nou eenmaal heerlijk vindt. Deze smaakte redelijk, maar was er niet super tevreden over. Daarna heb ik  een Brewferm Diabolo gemaakt met een T-58 gist en die smaakt prima (kan altijd nog beter, maar ik vind het toch een stuk beter smaken dan de IPA). Mijn 3e brouwsel heb ik inmiddels ook geprobeerd maar hier is iets misgegaan, moet alleen nog leren wat. Het is een moutextract Furioso (tripel), maar als ik hem inschenk is de schuimlaag binnen enkele seconden weg, het bier smaakt zuur (beetje naar zeep denk ik). Heeft iemand een idee wat er waarschijnlijk mis is gegaan en of ik er nog iets aan kan redden of verbeteren? Of is het een kwestie van wegspoelen door de gootsteen? Vergisting is goed gegaan en ik heb alles schoongemaakt, ik kon alleen nog niet zo snel koelen dus heb ik het gistvat in het bad afgekoeld.

En nu ben ik dus bezig met een moutpakket Beverius die ik hopelijk over een week of 8 kan proeven :) 

Vergelijkbare Topics (7)

13039

Reacties: 16
Gelezen: 4723

30124

Reacties: 5
Gelezen: 1437

43992

Reacties: 7
Gelezen: 1230

41698

Reacties: 5
Gelezen: 1006

39930

Reacties: 3
Gelezen: 947

27983

Reacties: 6
Gelezen: 2479

37274

Reacties: 2
Gelezen: 1113

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.