Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Klep voor circulatie en overpompen

Gestart door sunlight, 13-06-2015 18:00 u

Vorige topic - Volgende topic

sunlight

Hallo,

Ik ben benieuwd wat jullie van dit idee vinden en hoe het voedseltechnisch zit.

Ik kwam bij Bekatron.nl een klep tegen met 2 uitvoeren voor een wasmachine of iets dergelijks. Deze klep kost daar 8,85 zie link.
https://www.bekatron.nl/gereedschap--onderdelen-22/vaatwasser-55/double-valve-102013

Aangezien deze klep voor een vaatwasser is kan deze de temperaturen tot het kookproces makkelijk aan. Heeft iemand hier ervaring mee om deze op een herms tussen maischen ( circulatie ) en wegpompen naar koopketel te plaatsen?

mbroek

Dezelfde klep zit ook in wasmachines in de koudwatertoevoer. Zo te zien is dat bij vaatwassers ook zo. Er gaat dan geen heet water door deze kleppen. Ik zou deze klep niet gebruiken voor het brouwen.

sunlight

Citaat van: mbroek op 14-06-2015  11:21 uDezelfde klep zit ook in wasmachines in de koudwatertoevoer. Zo te zien is dat bij vaatwassers ook zo. Er gaat dan geen heet water door deze kleppen. Ik zou deze klep niet gebruiken voor het brouwen.
Net even gemaild met hun en ze zeggen dat op een (af)wasmachine ook warm water aangesloten kan worden. De nieuwe machines hebben daarom ook een koudwateraansluiting om in de machine het water te mixen voor bv was van 30 graden. Ik denk dat ik er gewoon 1 bestel om eens wat warm water doorheen te sturen.

Albertus

Bedenk wel dat dit soort kleppen meestal werkt op 230 V, dat wil je toch niet in je (natte) installatie hebben?
Deze kleppen zijn niet voor continue gebruik ontworpen, water inlaten duurt hoogstens enkele minuten. Je loopt daarmee kans op verbranden van de spoel.

Bert

Henielma

Wanneer je deze klep voor een HERMS gebruikt zal je merken dat het kleine gaatje dat in dit type klep zit binnen korte tijd (1 minuut) verstop zit. De werking zal dus helaas van korte duur zijn. En ja er stroomt veel water doorheen wanneer de klep open is dus er is een groot gat. Dat is juist maar dat grote gat wordt geopend door een klein gaatje te openen met behulp van een elektromagneet.

sunlight

Citaat van: Henielma op 14-06-2015  22:32 uWanneer je deze klep voor een HERMS gebruikt zal je merken dat het kleine gaatje dat in dit type klep zit binnen korte tijd (1 minuut) verstop zit. De werking zal dus helaas van korte duur zijn. En ja er stroomt veel water doorheen wanneer de klep open is dus er is een groot gat. Dat is juist maar dat grote gat wordt geopend door een klein gaatje te openen met behulp van een elektromagneet.

Dat is toch bij een membraambkep het geval?

Vergelijkbare Topics (7)

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.