Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Smackpak oud

Gestart door hetspook, 30-04-2015 19:33 u

Vorige topic - Volgende topic

hetspook

Vandaag binnen een smack pak uit aug 2014
Nu 8 uur geleden gesmackt en in ieder geval nog niets. Zal er mogelijk een paar dagen op kunnen wachten. Had maandag willen brouwen.

Zal ik bij de leverancier gaan klagen of vinden jullie dit normaal?

William

Per maand een dag tellen voor opbollen. Kan dus lang duren.

Als je deze met korting gekregen hebt lijkt me dit geen reden om te klagen.

Als er geen melding van is gemaakt dat het een oud exemplaar is, heb je m.i. recht om te klagen. Ik zou ze niet ouder dan 4 max 5 maanden willen hebben.

hetspook

Geen korting ik wist van niks.
Op de verpakking staat best gebruiken binnen 6 maanden.
Dat is dus de tht.
Morgen bel ik.

Jacques

Citaat van: hetspook op 30-04-2015  19:33 uVandaag binnen een smack pak uit aug 2014
Nu 8 uur geleden gesmackt en in ieder geval nog niets. Zal er mogelijk een paar dagen op kunnen wachten. Had maandag willen brouwen.

Zo'n ouder pak krijg je aan de gang als er wat meer tijd voor neemt. Leg het op een warme plek weg en dek het af.
Maak altijd een starter om de vitaliteit te verbeteren.

Reclameren bij de leverancier is aan te raden als je het pak niet met korting gekocht hebt.

homoeccentricus

Ik zou dat opbollen vergeten. Onmiddellijk een kleine starter maken, en vergroten wanneer actief. Het lijkt me onwaarschijnlijk dat je maandag nog gaat halen met deze gist.

Jacques

Citaat van: homoeccentricus op 01-05-2015  16:41 uHet lijkt me onwaarschijnlijk dat je maandag nog gaat halen met deze gist.

Dat is inderdaad niet te verwachten. Maar als je het brouwen een dag of 3 opschuift zal het waarschijnlijk wel lukken...

hetspook

Alhoewel de verkoper aan de telefoon blijft volhouden dat er niets mis is met deze datum verkopen krijg ik morgen een nieuwe, nu uit maart dit jaar.

Ik gooi ze morgen samen in 10 l starter.

Ik had gister al een colafles ontdooid met een oud brouwsel voor de starter als ik dat eerst even kook zal dat toch geen problemen gaan geven hoop ik?

bert braadslee

Citaat van: hetspook op 01-05-2015  21:12 uIk had gister al een colafles ontdooid met een oud brouwsel voor de starter als ik dat eerst even kook zal dat toch geen problemen gaan geven hoop ik?

Nog nooit problemen mee gehad...

Vergelijkbare Topics (7)

16245

Gestart door MaartenM

Reacties: 27
Gelezen: 13654

12599

Reacties: 24
Gelezen: 8140

43619

Reacties: 12
Gelezen: 2216

28869

Reacties: 14
Gelezen: 3887

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.