Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Brouwerij "de Wijkertoren"

Gestart door Markiej87, 11-08-2014 22:45 u

Vorige topic - Volgende topic

Markiej87

In 1931 had een goede vriend van mijn opa een klein bakkerijtje in Beverwijk, gelegen nabij de Wijkertoren. In zijn vrije tijd was hij gek op tekenen, en heeft ooit in zijn achtertuin voor mijn opa een potlood-tekening van de Wijkertoren gemaakt. Mijn opa heeft die altijd bewaard, en aan mijn vader gegeven. In 1981, 50 jaar later, werden er huizen rondom te Wijkertoren gebouwd, en de Kerkstraat was geboren. In 2010 kocht ik mijn eerste huis. Jullie raden het al, ongeveer op de plaats waar een vriend van mijn opa zijn bakkerijtje had. Als kado voor in mijn nieuwe woning, gaf mijn vader (een groot bierfan :proost:) mij die tekening kado. De tekening zit al 83 jaar in dezelfde lijst.

Een foto van deze tekening is de basis voor mijn zelfontworpen etiketje. Aangezien mijn zelfgemaakte biertjes steeds beter worden, is het wel zo leuk als je ze op een originele manier kado kan doen. Ik ben er trots op!!

Ik heb hem bewust zwart-wit gehouden. Ik heb een pak stickerpapier in precies de goede maat voor etiketten, en op mijn werk hebben we alleen een zwart-wit-printer. Dan kan ik relatief voordelig een lading etiketjes afdrukken :)

Adbrouwt

Markiej87, dat is een mooi verhaal bij een mooi etiket. Dan verdiend zo'n prachtige tekening ook om gezien en bewonderd te worden. Nu staat er heel veel tekst over de fraaie tekening en dat is jammer van de mooie tekening. Misschien een idee om de tekening als logo voor je brouwerij te gebruiken.  Je kunt dan de tekst rondom de tekening maken. Maar hé dit is natuurlijk mijn gedachte. Je heb drie mooie etiketten gemaakt.  :petje-af:

mr.chelsea

Mooi verhaal en echt schitterend getekend! Staat goed op zo'n etiket. Ik zou zeggen niks meer aan doen. Mocht je nog meer informatie op het etiket zetten dan zou ik dat niet in de tekening zetten, dat zou inderdaad jammer zijn.  :groots:

broeder

Hoi,
Top als je over zoiets unieks kan beschikken, pracht tekening.
Ga je de ovalen uitknippen/snijden?
Of snij je het rechthoekig. Als je het rechthoekig doet adviseer ik je de tekst meer buiten de tekening te plaatsen. Je hebt dan voldoende ruimte rondom en kan je tergelijkertijd de overgang van ovaal naar rechthoek opvangen.

groet,
broeder Willem

Vergelijkbare Topics (7)

12803

Reacties: 5
Gelezen: 2842

3383

Gelezen: 4801

35592

Gestart door RobPh

Gelezen: 3016

25909

Reacties: 10
Gelezen: 7084

21922

Reacties: 7
Gelezen: 4190

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.