Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Etiket brouwerij den dikken

Gestart door toonver, 20-05-2014 02:06 u

Vorige topic - Volgende topic

toonver

hey iedereen,

ik wil jullie graag mijn ontwerp van het logo en de etiketten van 'Brouwerij Den Dikken' laten zien.
Hoewel ik nog bezig ben met het samenstellen van de brouwinstallatie heb ik toch al een etiket gemaakt van wat ons eerste brouwsel zal zijn.

Jullie commentaar is zeer welkom.

ciesvandekwis

Zou je er je adres wel opzetten? Voor je 't weet staat de fiscus aan je deur  :o....

Leuk etiket verder!

MaartenP

Als er geen lactose in zou zitten zou ik hem kopen! :)

Drents Hopbier

Citaat van: toonver op 20-05-2014  02:06 uhey iedereen,

ik wil jullie graag mijn ontwerp van het logo en de etiketten van 'Brouwerij Den Dikken' laten zien.

Als je brouwerij Den Dikken tussen aanhalingstekens zet, moet je dat elke keer doen. Op ingrediënten hoort een trema.

Hopbier

bierinjisp

Het e teken mag (bij commerciële bieren) alleen gebruikt worden indien je hiervoor over speciale apparatuur beschikt om af te vullen.
Ik zou het er af halen, maar als hobbybrouwer ben je natuurlijk vrij om het er op te zetten.

Het alcohol percentage zou je formeel uit moeten drukken als Alc. 5,3% vol. (alc. mag je eventueel weg laten ook)

De volgorde van de Ingrediënten zou in aflopend gewicht geplaatst moeten worden bijvoorbeeld: Water, Mout, Hop en Gist.

Verders een leuk etiket en bovenstaande hoef je niet over te nemen hoor, maar zo zou het "in het echt" moeten (evenals een aantal andere punten maar nogmaals als hobbybrouwer hoef je je hier niet aan te conformeren)

toonver

Citaat van: bierinjisp op 20-05-2014  23:26 uHet e teken mag (bij commerciële bieren) alleen gebruikt worden indien je hiervoor over speciale apparatuur beschikt om af te vullen.
Ik zou het er af halen, maar als hobbybrouwer ben je natuurlijk vrij om het er op te zetten.

Het alcohol percentage zou je formeel uit moeten drukken als Alc. 5,3% vol. (alc. mag je eventueel weg laten ook)

De volgorde van de Ingrediënten zou in aflopend gewicht geplaatst moeten worden bijvoorbeeld: Water, Mout, Hop en Gist.

Verders een leuk etiket en bovenstaande hoef je niet over te nemen hoor, maar zo zou het "in het echt" moeten (evenals een aantal andere punten maar nogmaals als hobbybrouwer hoef je je hier niet aan te conformeren)

Ah oei, ik dacht dat het e teken gewoon aanduidde dat het volume bij benadering is.

Bedankt voor je tips en correcties, ik wil een zo "echt" mogelijk etiket bekomen dus uw raad is zeer welkom.

Adbrouwt

Ik vind dit een gezellig etiket. Op dit thema kun je mooi varieren. Nodigt uit tot het drinken van een lekker potje bier. Zelf hou ik van veel info op het etiket, zodat je niet telkens je brouwlogboek erbij hoeft te halen. Een dikken pluim verdiend zou ik zeggen.

broeder

Hoi,
Niks mis mee, vrolijk etiket.
Vraagje: dit is een Stout. Dus donker van kleur.
Gaat het bier in de pul van kleur veranderen bij bv. een Blond?

Groet,
Broeder Willem

toonver

Citaat van: broeder op 22-05-2014  09:13 uHoi,
Niks mis mee, vrolijk etiket.
Vraagje: dit is een Stout. Dus donker van kleur.
Gaat het bier in de pul van kleur veranderen bij bv. een Blond?

Groet,
Broeder Willem

Dankje,
Goed opgemerkt, het is inderdaad de bedoeling dat de kleur van het bier op het etiket mee veranderd met het soort bier dat hierin zit.
Nu ik erover denk, zou het misschien leuker zijn om de RGB code van de EBC waarden op te zoeken (ik weet niet of dit bestaat) en die dan te gebruiken op het etiket, om een zo goed mogelijke weergave te hebben van de EBC.

broeder

Citaat van: toonver op 23-05-2014  18:02 ude RGB code van de EBC waarden op te zoeken (ik weet niet of dit bestaat) en die dan te gebruiken op het etiket, om een zo goed mogelijke weergave te hebben van de EBC.

Juist ja...
Dat gaat wat moeilijker worden.
Die bestaan niet, zover ik weet.
Maar vanuit mijn grafische achtergrond kan ik je misschien helpen.
Als jij de EBC-waarden even doorgeef,
Zal ik met mijn densitometer de CMYK-waarden meten aan de hand van mijn gekalibreerde monitor.
Dit kan ik dan weer makkelijk omzetten naar RGB.
Weliswaar zal dit altijd afwijkingen opleveren, maar is mee te leven.

Ik hoor/zie wel,
Groet broeder Willem

bierinjisp

Ik heb de RGB waarden voor alle kleuren EBC en SRM. Als je me verteld welke ebc het zou moeten worden dan geef ik je de bijbehorende waarden

Vergelijkbare Topics (7)

31259

Reacties: 14
Gelezen: 5295

25113

Reacties: 5
Gelezen: 3919

10471

Reacties: 11
Gelezen: 7324

35592

Gestart door RobPh

Gelezen: 2988

26488

Reacties: 3
Gelezen: 5254

12803

Gelezen: 2829

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.