Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

spectrometer in zakformaat voor je bier-analyse?

Gestart door wilbertd, 02-05-2014 22:13 u

Vorige topic - Volgende topic

wilbertd

Okay, ik heb gisteren al een kickstarter link geplaatst die wellicht erg leuk was voor het oog, maar verder weinig toegevoegde waarde had.
Maar wat dacht je van een spectrometer op zakformaat om je bier mee te analyseren?

tjleet

Dat is geen spectrometer, maar een tricorder ;)

Marc0F

Wel heel cool natuurlijk, ben echter wel sceptisch over dit soort projecten, eerst zien dan geloven.
Maar ik hoop van harte dat het ze lukt, jammer dat je nu meteen 200 dollar moet backen als je er zelf iets aan wilt hebben. Dat is me toch nog een wat grote gok ;)

wilbertd

Citaat van: Marc0F op 03-05-2014  00:16 uWel heel cool natuurlijk, ben echter wel sceptisch over dit soort projecten, eerst zien dan geloven.
Maar ik hoop van harte dat het ze lukt, jammer dat je nu meteen 200 dollar moet backen als je er zelf iets aan wilt hebben. Dat is me toch nog een wat grote gok ;)
Klaarblijkelijk hebben ze al werkende prototypes, je kunt het dus al zien (en meet het bijvoorbeeld het alcoholpercentage van een vloeistof).
Helaas meet het alleen concentraties boven de 1 procent, dat maakt het meten van bijvoorbeeld diacetyl wel wat lastig.

Zou wel geniaal zijn:
welk gist zit hier in: beep.
Hoeveel suiker: beep
welke hop: beep

Wellicht in de nabije toekomst :)

Vergelijkbare Topics (7)

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.