Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

10-05-2014 Utrechtse Bierbrouwersfestival

Gestart door Ronald_, 15-04-2014 20:47 u

Vorige topic - Volgende topic

Ronald_

Op 10 mei komen (bijna) alle bierbrouwers uit de provincie Utrecht weer bijeen bij Houtzaagmolen de Ster in Utrecht! Altijd gezellig, leuke brouwerijen en op loopafstand van het station - wie komt er ook?  8)

Naar deze thuiswedstrijd nemen wij mee:
Broeders – blond tarwebier - 6,3% (vat)
Fris hoppig, blond tarwebier, gebrouwen met biologische tarwe en hop. Een heerlijk
frisse, goed gehopte dorstlesser!

Dark Roast – koffiestout - 7,8% (vat)
Een krachtig, donker bier en vol van smaak. De gebrande smaken komen uit zowel
gebrande mouten als koffie. Laat je verassen!

6% Extra Lente – lentebier - 6% (vat)
Fris lentebier gebrouwen met 3 granen, 3 hopsoorten en extra lente.

Hop Art #2 – brown IPA - 5% (vat)
Binnen de Hop Art serie brouwen wij bieren in samenwerking met kunstenaars. Stijf
van de Amerikaanse hoppen. Met zijn 5% alcohol echt een smaakbeleving.

Hop Art #3 – nieuw Utrechts kuit – 5,8% (vat)
Historisch Kuitbier, een mistig blond bier gebrouwen met voornamelijk haver in de
basis in plaats van gerst. Unieke fruitige tonen aangevuld met een grote koudhopgift.

Imperial Red Ale - Bordeaux BA, 11% (vat)
De brouwers van de Leckere en vandeStreek bier zijn in deze collaboration helemaal
los gegaan met een Bordeaux vat. Het gevolg is deze verassende en heftige Imperial
Red Ale van 11%. Dit bier is voor het eerst te proeven op het Utrechtse
bierbrouwersfestival en in zeer beperkte oplage gebrouwen.

ZwartGoud

Leuk, ik ben erbij! Ik zou alleen al komen vanwege die French Imperial Ale :)
Tot in de zaagmolen!

Frankie

Ik ben er dit jaar ook bij. Waarschijnlijk sta ik te brouwen bij de Amervallei.

Zit toevallig net een Hop Art #2 te drinken. Erg lekker  :proost:

Groetjes,
Frank

Ronald_

Dank je wel! Zijn wij ook erg blij mee :) Het is wel een van de laatste -  Hop Art #3 staat vanaf eind volgende week in de schappen in Utrecht en een weekje later in heel Nederland.

jan le mercier

Ronald,

Dat kuitbier interesseert me eigenlijk heel hard. Dat wordt dus blijkbaar gebotteld? Of heb ik dat mis?

Kun je me daar iets meer over vertellen? Staat het op ratebeer?

Alvast bedankt.

Jan.

Ronald_

Beste Jan,

Dat Kuitbier hebben we net op de markt! Bij de betere slijters verkrijgbaar in Nederland op dit moment en het betreft een eenmalig tijdelijk bier. Zowel op tap als op fles verkrijgbaar. Tenzij we natuurlijk het Nederlandse bierstijlen festival winnen, dan wordt hij nogmaals gebrouwen.

Op Ratebeer is hij toevallig eergisteren door iemand toegevoegd (op de markt sinds de 25e): http://www.ratebeer.com/beer/vandestreek-bier-hop-art-3/263550/

Ook op Untappd kun je hem vinden: https://untappd.com/b/vandestreek-bier-hop-art-3/635585

:degroeten:

Vergelijkbare Topics (4)

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.