Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Etiketten van de Dorstige Wolf

Gestart door Fat Tire, 26-03-2014 21:12 u

Vorige topic - Volgende topic

Fat Tire

Na een paar maanden brouwen en 5 IPA's verder werd het toch eens tijd voor wat vormgeving.
Mijn oude (blik)brouwerij uit de eighties heette "d'Oude Sluys" naar de oude zeesluis hier vlakbij. Ik ben zelfs ergens in Rotterdam een café met die naam tegengekomen.
Het leek me leuker iets met de naam van mijn gehuchtje te doen. Ik woon n.l. op de Hongerige Wolf, een buurtschapje met nog geen 30 huizen.
Ik vroeg een bevriend illustrator en buurtgenoot of hij iets kon verzinnen met een wolf met droge keel en een fles bier.

Hij leverde een tekening zoals hierboven in het etiket verwerkt is. Ik heb er wel een drinker bijgekregen want hij lust IPA's. De meeste pilsdrinkers die ik het aanbied zijn er niet zo happig op.  Geeft niets, ik vind ze heerlijk.
Na 5 IPA's werd het tijd voor iets anders, en brouwde ik een APA.  Dit werd het eerste biertje wat ik d.m.v. BrouwHulp samenstelde, en ik kwam veel te hoog uit.... 
Vandaag nog even een promofoto van mijn IPA nr.4 gemaakt, mooi van kleur en een heerlijk bier.

IPA nr. 4 van Dorstige Wolf

heijligers

Drinken uit de fles  :weetniet:.

Verder leuk etiket en prachtige foto  :groots:

Adbrouwt

Ziet er mooi en professioneel uit. Waarom staat bij alcoholpercentage genoeg?  :weetniet:
Dan wil je toch weten wat genoeg is voor een dorstige wolf. :shelp:

Fat Tire

Citaat van: Adbrouwt op 26-03-2014  21:34 uZiet er mooi en professioneel uit. Waarom staat bij alcoholpercentage genoeg?  :weetniet:
Dan wil je toch weten wat genoeg is voor een dorstige wolf. :shelp:

Bij Rolls Royce zetten ze bij Horse Power toch ook: enough ...?

Eerlijkheidshalve; ik vergeet wel eens iets te noteren, of mijn hydrometer valt weer eens stuk...
Oh ja, ik gebruik Duitsche bierflessen van 33 cl. zoals je ziet.  Mijn kratjes bevatten dus 24 x 3 cl. = 72 cl. meer bier. Dat is meer dan 2 flesjes. De Nederlandse brouwers hebben hun flessen naar 30 cl. teruggebracht. Wat een boefjes!

Vergelijkbare Topics (7)

37871

Reacties: 5
Gelezen: 2671

25661

Reacties: 9
Gelezen: 8300

7522

Gestart door bazje

Reacties: 26
Gelezen: 14060

35300

Reacties: 5
Gelezen: 3228

16352

Reacties: 44
Gelezen: 23749

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.