Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Welke hop is het nou?

Gestart door Hay, 27-02-2014 15:48 u

Vorige topic - Volgende topic

Hay

Dom dom dom, ik had 2 zakjes a 100 g hopbloemen een Amarillo en een Cascade.
Bij het koudhoppen van mijn apa heb ik ze opengeknipt (dus de etiketten eraf) bij allebei er precies 15 gram uitgehaald en zonder op te schrijven wat wat is terug gelegd.
Nu weet ik dus niet welke de Cascade is en welke de Amarillo.
Een ruikt volgens mij iets sterker maar ik ruik weinig verschil.
Dan moet ik de volgende keer maar een recept maken met fifty fifty hop.

RJT

Oei,  twee van mijn favorieten. Dat maakt sowieso lekker bier. Ik vind Cascade een wat meer dennen-hars geur hebben,  en Amarillo wat meer grapefruit. Misschien helpt het als je wat hop in heet water laat trekken. Dan krijg je er wat meer aroma uit.

dennisbier

CiteerEen ruikt volgens mij iets sterker maar ik ruik weinig verschil.
de Amarillo ruikt wel wat sterker.
Bellen van Amarillo zijn gemiddeld ook wat kleiner dan de Cascade.

Henielma

Citaat van: Hay op 27-02-2014  15:48 uDom dom dom, ik had 2 zakjes a 100 g hopbloemen een amarillo en een Cascade.
Bij het koudhoppen van mijn apa heb ik ze opengeknipt(dus de etiketten eraf) bij allebei er precies 15 gram uitgehaald en zonder op te schrijven wat wat is terug gelegd.

Tip voor de volgende keer: knip de zak niet helemaal door zodat het etiket aan de zak blijft hangen.

Thamerdal

Inderdaad, wat Henielma zegt.
Daarna: Als ik overhoud portioneer ik, noteer soort, gewicht en % alfazuur en vries ik de boel in.  :lessmile:

Cisdevésser

CiteerTip voor de volgende keer: knip de zak niet helemaal door zodat het etiket aan de zak blijft hangen.

Of knip de bodem open...

groetjes....Cis

RJT

Citaat van: Thamerdal op 27-02-2014  20:27 uInderdaad, wat Henielma zegt.
Daarna: Als ik overhoud portioneer ik, noteer soort, gewicht en % alfazuur en vries ik de boel in.  :lessmile:

Ik vacumeer altijd met het originele etiket erbij.  Zo weet je precies wat er in zit!

Hay

Ach ja leer momentje zullen we maar zeggen.
Volgende brouwsel word een ipa en daar moet voor de koudhop 35 g Amarillo en 35 g Cascade in dus dat is al makkelijk.

George81

Oei lastig :)

http://www.homebrewstuff.com/hop-profiles
Daar word ik ook niet veel wijzer van.

Maar Amarillo is wat fruitiger, ik proef altijd passievrucht.
Beide zijn erg citrusachtig maar Cascade nog wat meer.

Vergelijkbare Topics (7)

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.