Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Voorstellen: Ik ben JJ

Gestart door ZwartGoud, 24-11-2013 00:07 u

Vorige topic - Volgende topic

ZwartGoud

Dag brouwers,

Mijn naam is JJ, ik ben 29 en werkzaam als kok/bakker. Ik woon in Nieuwegein.
Ik brouw bier sinds april en ben meteen voor mout gegaan.
Ik woonde in een woongroep, wat betekende dat ik slechts ruimte had in mijn eigen slaapkamer. Chaos alom.
Sinds drie maanden hebben ik en mijn vriendin echter een leuk appartement gevonden, met een extra ´brouw´kamer.  Eindelijk ruimte  voor mijn  vergistingskamers en opslag van spullen en flesjes. Mijn hobby heeft een vlucht genomen!

In de afgelopen maanden heb ik geprobeerd al mijn favoriete bierstijlen na te brouwen, om zo een kader voor verbeteringen aan te brengen voor de toekomst. Hier komt alleen geen einde aan omdat mijn smaak voor bier zich blijft verbreden.

Dit forum heeft mij erg geholpen bij mijn eerste brouwsels en het verder samenstellen van mijn brouwspullen. Uiteraard heb ik vele vragen, en na goed zoeken hier vind ik vaak een antwoord. Maar misschien dat ik hier zo nu en dan toch eens een vraag zal stellen.

Ook lijkt het mij prettig om brouwers te leren kennen in mijn omgeving.

Hartelijke groeten en veel brouwgenot,

JJ

Pizzabakker

Hallo Zwartgoud, gefeliciteerd met je brouwkamer :brouwen: klinkt goed!

Theo007

Hoi JJ,

Ook toevallig, ik woon ook in Nieuwegein.
I brouw nu ongeveer 1 jaartje en ben begonnen (zoals vele) met blikbrouwen.
Bijna de brouwcursus afgerond en heb nu alle spullen gereed om zelf met mout aan de slag te gaan.

Misschien leuk om samen iets te maken en van elkaar te leren.

groet Theo   :proost: :proost: :proost:

luftie

Welkom en veel plezier, een eigen kamer.... nice.

ZwartGoud

Citaat van: Theo007 op 24-11-2013  02:37 uMisschien leuk om samen iets te maken en van elkaar te leren.

Jazeker! Waar heb jij trouwens die brouwcursus gevolgd?