Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Voorstellen: Ik ben JJ

Gestart door ZwartGoud, 24-11-2013 00:07 u

Vorige topic - Volgende topic

ZwartGoud

Dag brouwers,

Mijn naam is JJ, ik ben 29 en werkzaam als kok/bakker. Ik woon in Nieuwegein.
Ik brouw bier sinds april en ben meteen voor mout gegaan.
Ik woonde in een woongroep, wat betekende dat ik slechts ruimte had in mijn eigen slaapkamer. Chaos alom.
Sinds drie maanden hebben ik en mijn vriendin echter een leuk appartement gevonden, met een extra ´brouw´kamer.  Eindelijk ruimte  voor mijn  vergistingskamers en opslag van spullen en flesjes. Mijn hobby heeft een vlucht genomen!

In de afgelopen maanden heb ik geprobeerd al mijn favoriete bierstijlen na te brouwen, om zo een kader voor verbeteringen aan te brengen voor de toekomst. Hier komt alleen geen einde aan omdat mijn smaak voor bier zich blijft verbreden.

Dit forum heeft mij erg geholpen bij mijn eerste brouwsels en het verder samenstellen van mijn brouwspullen. Uiteraard heb ik vele vragen, en na goed zoeken hier vind ik vaak een antwoord. Maar misschien dat ik hier zo nu en dan toch eens een vraag zal stellen.

Ook lijkt het mij prettig om brouwers te leren kennen in mijn omgeving.

Hartelijke groeten en veel brouwgenot,

JJ

Pizzabakker

Hallo Zwartgoud, gefeliciteerd met je brouwkamer :brouwen: klinkt goed!

Theo007

Hoi JJ,

Ook toevallig, ik woon ook in Nieuwegein.
I brouw nu ongeveer 1 jaartje en ben begonnen (zoals vele) met blikbrouwen.
Bijna de brouwcursus afgerond en heb nu alle spullen gereed om zelf met mout aan de slag te gaan.

Misschien leuk om samen iets te maken en van elkaar te leren.

groet Theo   :proost: :proost: :proost:

luftie

Welkom en veel plezier, een eigen kamer.... nice.

ZwartGoud

Citaat van: Theo007 op 24-11-2013  02:37 uMisschien leuk om samen iets te maken en van elkaar te leren.

Jazeker! Waar heb jij trouwens die brouwcursus gevolgd?

Citaat van: luftie op 24-11-2013  07:47 uWelkom en veel plezier, een eigen kamer.... nice.

Nu gebied de eerlijkheid mij wel te zeggen dat mijn vriendin nog altijd van ´gastenkamer´ spreekt. Toch heb ik een mooie hoek kunnen inrichten. En onze gasten kunnen met dat geblub op de achtergrond heerlijk wegdromen. :gistsmile: :slaperig:

Theo007

hoi JJ,

Ik heb de cursus bij de Amervallei in Amersfoort gedaan.
Erg leuk om te doen en goede tips gekregen.
Er was twee weken geleden een brouwdag op zondag en hebben een blondje gemaakt. (althans dat is de bedoeling)
Deze staat nu in de navergisting en ga ik volgende week op de fles zetten.
Begin volgend jaar word deze dan gekeurd en weet ik of ik het goed gedaan heb.

:proost: :proost: :proost:

Drents Hopbier

Citaat van: ZwartGoud op 24-11-2013  13:15 u. En onze gasten kunnen met dat geblub op de achtergrond heerlijk wegdromen. :gistsmile: :slaperig:

Wel met de deur open vanwege de CO2 hoop ik.

Hopbier

ZwartGoud

Dag Theo,

Dat klinkt goed! Ik ben benieuwd of het blondje gelukt is.
Misschien moeten we tegen die tijd eens een paar biertjes uitwisselen, en eens kijken of we eens iets gezamenlijk kunnen doen.
Op het moment heb ik ook 2 bieren in de vergisting staan, een tripel en een ipa. Genoeg te proeven dus!

Groet,

JJ

ZwartGoud

Citaat van: Drents Hopbier op 25-11-2013  21:00 uWel met de deur open vanwege de CO2 hoop ik.

Oei, is dat een probleem dan? Ik heb maanden in dezelfde ruimte geslapen als mijn bieren. :nut:
Ik voel me nog prima overigens. :biersmile:

JJ

Vergelijkbare Topics (7)

40993

Reacties: 2
Gelezen: 702

35711

Reacties: 1
Gelezen: 847

38710

Reacties: 6
Gelezen: 1513

36811

Reacties: 3
Gelezen: 1419

24043

Reacties: 3
Gelezen: 1700

30952

Reacties: 5
Gelezen: 1943

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.