Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

WAP indexing door zoekmachines

Gestart door berdus, 16-11-2013 14:03 u

Vorige topic - Volgende topic

berdus

Hoi,

Mij valt op dat als ik in de zoekresultaten van google een link vind naar dit forum ik heel vaak een "WAP" / Mobiele versie van het forum voorgeschoteld krijg (te herkennen aan ";wap2" aan het eind van het adres). Da's natuurlijk nergens goed voor.

Volgens mij kun je bij SMF forums door middel van de robots.txt voorkomen dat zoekmachines de mobiele variant *ook* indexeren.

Iets als:
Disallow: /index.php?*wap*
Disallow: /index.php?*wap2*

zou het moeten doen volgens mij.

Groeten,
Bert

PS: Niks tegen de mobiele versie overigens, maar zoekmachines dienen 1 versie van een pagina te indexeren, en de forum software moet dan afhankelijk van de bezoeker de juiste versie voorschotelen..

Jacques

Ik weet niet of dit via de robot.txt regelen wel zo handig is. Dan worden de WAP pagina's niet meer geïndexeerd.

Je zou bij Google kunnen gaan zoeken en dan de optie van het uitsluiten kunnen toepassen. Dus -wap

berdus

Dat bedoel ik juist: WAP hoeft niet te worden geindexeerd. Het is geen content op zich, slechts een weergave die "load-time" kan worden bepaald aan de hand van de user-agent van de bezoeker.

Verder stoor ik me er niet echt aan, maar zie het wel als een storing :o

Vergelijkbare Topics (1)

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.