Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Ronster's etiketten

Gestart door Ronster, 08-05-2013 15:39 u

Vorige topic - Volgende topic

Ronster

Ons eerste brouwsel is volop aan het gisten, dus tijd om eens aan etiketten te beginnen :)

Ik heb ze gemaakt in Word, dus het is niets fancies.
Het zal worden geprint op een laserprinter met niet al te beste kwaliteit.

Ik vind zelf deze wel geslaagd. Lekker simpel.

Met een eland (mijn wederhelft is Zweedse) en de limburgse leeuw:

De 1 staat voor batch nummer.

Het is de eerste keer dat ik zoiets ontwerp, dus met dank aan google voor de inspiratie :P

Ronald_

Voor iets wat je even in Word in elkaar heb gedraaid vind ik het er retestrak uitzien! Ga zo door!

tjleet

Inderdaad, ziet er strak uit!

Drents Hopbier

Citaat van: Ronster op 08-05-2013  15:39 u

Vreemd dat bij de ingredients alcohol wordt vermeld.

Verder wel leuke etiketten. Zijn ze voor export naar een Engelstalig land bedoeld? Of is de wederhelft nog niet zo lang in Nederland.

Hopbier

Ronster

Bedankt voor de complimenten   :biersmile:

@Hopbier:
Goed opgemerkt en goede vraag...   ;)
Dat alcohol is min of meer een grapje. Ik kwam niet zo snel uit met aantal woorden en uitlijning, dus besloot er alcohol bij te zetten  :D
En ik heb er niet eens bij nagedacht of ik het in het Engels of Nederlands zou doen. Ik spreek meer Engels dan Nederlands. Vandaar denk ik.
Maar dan nu ook in een ander kleurtje en in het Nederlands hahaha

Wat vinden jullie?

Drents Hopbier

Citaat van: Ronster op 08-05-2013  16:39 u

Als boven R&P graanhalmen staan, zou ik de sterretjes vervangen door hopbelletjes. Als het tulpen moeten voorstellen, zou ik het zo laten.
En ik zou Alc.6 vol% zetten.
Verder wel een leuk etiket hoor.

Hopbier

Ronald_

Ik zou hem in het Engels houden... Komt toch kekker over!

René K

Mooie etiketten! Lekkere frisse uitstraling.

heijligers

Mooie etiketjes voor Word. Probeer eens MS Publisher. Werkt nog gemakkelijker en beter.

Ik mis wat mout bij de ingrediënten.
Geproduceerd zou ik vervangen in gebrouwen of gebotteld.

Ronster

Bedankt voor de tips alweer!

Hopbelletjes, goed plan! Ga ik doen.

Paint.net zal ook goed werken, maar ik werk er af en toe tussendoor op het werk aan en daar hebben ze enkel Word :P

McMelloW

Inkscape, gratis opensource Publisher kloon. Werkt erg goed en genoeg youtube tutorials

Ronster

Werkt Photoshop of iets dergelijks niet gewoon het beste?
Heb net Gimp gedownload voor Mac en  er iets mee gestoeid. Lijkt me dat je hier wel alles mee kan wat je wil. Kost natuurlijk wel wat uitzoekwerk.

Met de hopjes ipv de sterretjes:

Nu alleen nog wat kleine aanpassingen aan de tekst zoals hier voorgesteld en dan ben ik klaar vind ik zelf, maar ik heb de Word file enkel op het werk   ::)
Ik houd hem toch in het Engels...  :proost:

Dank voor de opmerkingen!  :groots:

seed7

Citaat van: Ronster op 09-05-2013  13:44 uWerkt Photoshop of iets dergelijks niet gewoon het beste?

Neen, dat is eigenlijk voor het bewerken van bestaande afbeeldingen, net als The Gimp. Inkscape is vergelijkbaar met Illustrator en een vector tekenpakket. Dit betekent onder meer dat het resultaat van je werk schaalbaar is zonder verliezen.
Als je pxel georienteerd wilt tekenen/schilderen/krijten en zo kijk dan naar MyPaint (maar is redelijk onbruikbaar zonder tekentablet). Voor lay-out werk (DTP) kun je Scribus gebruiken, daar plaats je al je plaatjes een teksten op de juiste plaats, maar voor etiketjes kan dat ook nog prima in Inkscape.

Ingo

Ronster

Citaat van: seed7 op 09-05-2013  18:28 uNeen, dat is eigenlijk voor het bewerken van bestaande afbeeldingen, net als The Gimp. Inkscape is vergelijkbaar met Illustrator en een vector tekenpakket. Dit betekent onder meer dat het resultaat van je werk schaalbaar is zonder verliezen.
Als je pxel georienteerd wilt tekenen/schilderen/krijten en zo kijk dan naar MyPaint (maar is redelijk onbruikbaar zonder tekentablet). Voor lay-out werk (DTP) kun je Scribus gebruiken, daar plaats je al je plaatjes een teksten op de juiste plaats, maar voor etiketjes kan dat ook nog prima in Inkscape.

Ingo
Thanks voor de tips, maar als ik iets niet kan is het tekenen! :D
Ik ga zeker Inkscape eens checken.

Shaytan

Citaat van: Ronald_ op 08-05-2013  18:03 uIk zou hem in het Engels houden... Komt toch kekker over!

Ik zou juist zeggen, houd het lekker in het Nederlands.

Dat geldt natuurlijk niet voor mij, want hier mei you ren shuo helanhua. 没有人说荷兰话 (niemand spreekt Nederlands)

Ronster

Citaat van: Shaytan op 15-05-2013  17:31 uIk zou juist zeggen, houd het lekker in het Nederlands.

Dat geldt natuurlijk niet voor mij, want hier mei you ren shuo helanhua. 没有人说荷兰话 (niemand spreekt Nederlands)
Te laat...
Ze zitten al in het Engels op de flesjes   8)

Vergelijkbare Topics (7)

3383

Reacties: 5
Gelezen: 4800

17017

Reacties: 12
Gelezen: 7128

24284

Reacties: 4
Gelezen: 3604

14725

Reacties: 6
Gelezen: 4403

39220

Reacties: 14
Gelezen: 4086

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.