Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

27/28-04-2013 10e Zythos BierFestival Leuven dit weekend

Gestart door ciesvandekwis, 26-04-2013 10:47 u

Vorige topic - Volgende topic

ciesvandekwis

Begin maar al te likkebaarden: 100 brouwers, meer dan 500 bieren, hà!

http://www.zbf.be/index.php?lang=NL&page=1

Ik ga er morgen wat rondwaggelen, één dagje maar helaas. Veel te kort om alleen al die 30 extreme lekkernijen van het vat te proeven:
Voor het eerst in jaren zullen zowel de Struise Brouwers als Brouwerij Alvinne samen terug aanwezig zijn op het ZBF en daar zijn wij alleen maar blij om. Ze pakken uit met de Struise Taptrailer en bieden samen niet minder dan 30 bieren van 't vat aan. De Struise Brouwers nemen 17 bieren voor hun rekening, Alvinne gaat voor de overige 13 bieren.

tjleet

Ik ben er morgen ook, laat en dan maar kort, maar dit wil je niet missen ;)

David Steeman

ciesvandekwis

Citaat van: waaslandwolf op 26-04-2013  11:30 uIdem. Ik ga voor de zekerheid met de trein  8)
Tuurlijk trein, er zijn gratis shuttlebussen van Leuven station tot de Brabanthallen.

Kokkie

Zo net terug uit Leuven en weer veel lekkere biertjes geproefd. Wat een geweldig evenement. Waar blijkbaar mensen uit heel de wereld naar toe komen.
 :proost:

tjleet

Citaat van: Kokkie op 28-04-2013  00:02 uWat een geweldig evenement. Waar blijkbaar mensen uit heel de wereld naar toe komen.
Ik ben ook net terug, ter plaatse overnacht en nu nog eens terugdenken aan de bieren en pluimage ;)
Wat me ook, positief, opviel was de jeugdige leeftijd van de bezoekers. En veel vrouwvolk. Ook positief.
Ook nieuwe bierliefhebbers leren kennen. :duimop:

tjleet

Citaat van: ciesvandekwis op 28-04-2013  09:16 uhttps://www.facebook.com/photo.php?fbid=10201170017922218&set=a.1244722087848.37482.1523262378&type=1&theater
CiteerThis content is currently unavailable
The page you requested cannot be displayed right now. It may be temporarily unavailable, the link you clicked on may have expired, or you may not have permission to view this page.
Maar dat zal wel zijn omdat we geen Facebook vrienden zijn ;)

ciesvandekwis

Citaat van: tjleet op 28-04-2013  10:20 uMaar dat zal wel zijn omdat we geen Facebook vrienden zijn ;)
Heb net de link aangepast, staat ook op Vlaams forum.

Brouwter

Afgelopen vrijdag was de prijsuitreiking van de Zythos BierFestival Consumententroffee. Op uitnodiging was ik bij de prijsuitreiking bij: De Dochter van de Korenaar! De "Extase" heeft de prijs gewonnen. Wat mij betreft ontzettend terecht.

ciesvandekwis

Een mooie top-10, waar BOM ook een terechte plaats heeft met hun huisgeroosterde mouten.

De winnaar
De ZBF-consumententrofee 2013 is gewonnen door Extase van  De Dochter van de Korenaar. Brouwer Ronald Mengerink is daarmee niet aan zijn proefstuk toe. Reeds jaren brouwt hij in Baarle-Hertog uitgesproken bieren die in binnen- en buitenland veel lof oogsten. Twee jaar geleden veroverde hij met de op whiskyvaten gerijpte Peated Oak-Aged Embrasse reeds de Zythos consumententrofee. En dit jaar scoort hij met een double IPA die in zijn eigen woorden 'buitensporig gehopt en verontrustend lekker' is.
De  top 10 bestaat uit:
      BIER                     BROUWERIJ/BIERFIRMA            
1.   Extase                  De Dochter van de Korenaar   
2.   Bier Anders IPA            Brouwerij Anders!               
3.   Triest IPA               Den Triest         
4.   Duvel Tripel Hop 2013         Duvel Moortgat      
5.   Triporteur from Heaven         BOM Brewery (bierfirma)            
6.   Barrel aged blond Brandy barrels   Hof ten Dormaal                  
7.   Dead Man's Hand            Het Nest (bierfirma)      
8.   Qantelaar               D'Oude Maalderij (bierfirma)      
9.   Lupulus blonde triple         Les 3 Fourquets      
10.   Wolf 7                  Lupus

Vergelijkbare Topics (7)

43527

Reacties: 12
Gelezen: 2397

19959

Gestart door Oscar

Reacties: 11
Gelezen: 4064

34896

Reacties: 15
Gelezen: 3481

28311

Gestart door RayBlond

Reacties: 7
Gelezen: 2431

36410

Reacties: 19
Gelezen: 3121

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.